Ændre Ctrl+Enter i Firefox
Fra : Finn

Dato : 08-11-04 21:15

Hej i DK version af IE kommer der automatisk www.*.dk når der tastes
Ctrl+Enter. Kan det ændres i Firefox på nogen måde så det også sker her (der
kommer www.*.com i dag)?

Mvh
Finn I

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 08-11-04 22:29

Finn wrote:

> Hej i DK version af IE kommer der automatisk www.*.dk når der tastes
> Ctrl+Enter. Kan det ændres i Firefox på nogen måde så det også sker her (der
> kommer www.*.com i dag)?

Skriv "about:config" i adressefeltet og klik på Enter. Find
browser.fixup.alternate.suffix ved at skrive "suffix" i søgefeltet,
dobbeltklik på linjen og ændr værdien til ".dk".

Ingen af gåseøjnene skal skrives.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Har du fortalt din far og mor om Ludvigs Hjørne?

Fra : Broodje Paling

Dato : 09-11-04 08:33

Kim Ludvigsen wrote:

> Skriv "about:config" i adressefeltet og klik på Enter. Find
> browser.fixup.alternate.suffix ved at skrive "suffix" i søgefeltet,
> dobbeltklik på linjen og ændr værdien til ".dk".
>
> Ingen af gåseøjnene skal skrives.

Tak for det, kan også bruges i Mozilla.
Broodje

Fra : Finn

Dato : 09-11-04 20:10

> Skriv "about:config" i adressefeltet og klik på Enter. Find
> browser.fixup.alternate.suffix ved at skrive "suffix" i søgefeltet,
> dobbeltklik på linjen og ændr værdien til ".dk".

Det fungere ikke helt hos mig. Det har ændret sig til user set og .dk i
"about:config" men der kommer stadig .com bagefter når jeg bruger
Ctrl+Enter.
Har du en ide?

Mvh
Finn I

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 09-11-04 21:36

Finn wrote:

> Det fungere ikke helt hos mig. Det har ændret sig til user set og .dk i
> "about:config" men der kommer stadig .com bagefter når jeg bruger
> Ctrl+Enter.
> Har du en ide?

Jeg prøvede lige selv, efter at have skrevet til dig, og det er desværre
det samme her i min Firefox. Jeg bruger normalt Mozilla, og der virker
det fint.

Du behøver for øvrigt ikke bruge Ctrl+Enter som i Internet Explorer. Du
kan bare skrive navnet, og trykke på Enter. Og det virker også med
underbiblioteker. microsoft/office [Enter] henter for eksempel
http://microsoft.com/office.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Få dit tastatur til at lyde som en skrivemaskine

Fra : Finn

Dato : 09-11-04 21:40

> Jeg prøvede lige selv, efter at have skrevet til dig, og det er desværre
> det samme her i min Firefox. Jeg bruger normalt Mozilla, og der virker
> det fint.

Øv det var ærgerligt.

Mvh
Finn I

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 10-11-04 00:01

Kim Ludvigsen skrev:

> Du behøver for øvrigt ikke bruge Ctrl+Enter som i Internet
> Explorer.

Ctrl-Enter _skal_ fuldføre en .com-adresse. Tilsvarende fuldfører
Skift-Enter en .net-adresse og Ctrl-Skift-Enter en .org-adresse.

(tjek genvejene her:
<http://www.mozilla.org/support/firefox/keyboard>)

Men desværre virker det heller ikke ordentligt, selv når man
bare trykker enter. Jeg har oplevet det før - der er vist også
noget bøvl med autosøgninger ved Google hvis navnet ikke findes.
--
Jens Gyldenkærne Clausen