(Kabinetter - HJÆLP) AOpen - HX08/HQ08/HQ0~
Fra : Simon

Dato : 17-05-01 07:43

Hvad er forskellen på disse kabinetter udover navnet og prisen??
-De er alle ligestore i.flg. edbpriser.dk ??

Jeg er kan ikke finde udaf hvilket jeg skal købe - jeg bruger en T-Bird CPU
og Asus A7V133 bundkort... og en masse HDD's...

HX08: Ext/Int: 1x3½"+5x5¼"/7x3½" / PSU: 300W
HQ08: Ext/Int: 1x3½"+5x5¼"/7x3½" / PSU: 300W
HQ08-P4 ATX FullTower : Ext/Int: 1x3½"+5x5¼"/7x3½" / PSU: 300W

Mange tak !

mvh. Simon

Fra : Peter Schrøder

Dato : 17-05-01 08:25

Simon skrev...
> [...]
> og Asus A7V133 bundkort... og en masse HDD's...
>
> HX08: Ext/Int: 1x3½"+5x5¼"/7x3½" / PSU: 300W
> HQ08: Ext/Int: 1x3½"+5x5¼"/7x3½" / PSU: 300W

Ingen forskel på de 2 udover designet (frontpladen)

> HQ08-P4 ATX FullTower : Ext/Int: 1x3½"+5x5¼"/7x3½" / PSU: 300W

Er til Pentium 4. Passer ikke til din Tbird.
Peter
pschATmail.dk
Replace AT with @ to reply.

Fra : Cubus

Dato : 17-05-01 21:11

> Er til Pentium 4. Passer ikke til din Tbird.

Jeg har et HQ08 med det ekstra stik til P4. Ingen problemer med at anvende
kabinettet til en Tbird på Asus A7V.

Det eneste der irriterer mig ved HQ08 er når PSU blæseren pga varme fra
Tbird går i høje omdrejninger, det larmer. Og den går ikke ned i lave
omdrejninger igen når den først har speedet op, selvom kabinettet bliver
kølet af.

--
Cubus

Fra : Carsten JvT

Dato : 17-05-01 08:33

Inde på Aopens hjemmeside er den eneste forskel den frontplade der sidder på
kabinettet. Ellers er der ikke nogen forskel på de typer du nævner.

Hilsen
Carsten JvT
(ejer selv et HQ08 og er meget tilfreds)

Fra : Henrik Lemvig

Dato : 17-05-01 09:23

On Thu, 17 May 2001 09:33:05 +0200, "Carsten JvT" <daun12@fitfsv.dk>
wrote:

>Inde på Aopens hjemmeside er den eneste forskel den frontplade der sidder på
>kabinettet. Ellers er der ikke nogen forskel på de typer du nævner.

Jo lidt...

Har iflg. midtdata.dk det ekstra strømstik, som en P4 kræver til
CPU'en - men er ikke nødvendigt til din T-Bird. Spar de ekstra penge.
Ellers er de ens.

-----
Med venlig hilsen

Henrik Lemvig

Fra : ZiCoN

Dato : 17-05-01 17:01

Jeg har selv HQ08'eren, jeg vil VARMT anbefale den... der ér ekstra stømstik
i den 300 W strømforsyning der sidder i, og der er lavet plads til 2 ekstra
blæsere hvis du skulle få lyst til at få det i.

Fra : Fritze

Dato : 17-05-01 17:06

> [...]
ekstra
> blæsere hvis du skulle få lyst til at få det i.

Hele Aopen serien sutter hesteboller for vildt. De er alt for krampede
indvendigt, når man skal skifte hardware. Ville ønske jeg havde givet mine
penge ud til noget Enlight eller lignende. HDD pladserne i toppen af HQ08
sidder desuden for højt, så man skal have kanonlange kabler for at de kan
nå. Så der kan kun sidde 3 HDD i den nederste holder og de riller HDD skal
sidde i er næsten for små til HDD. Køb noget kvalitet. Også selvom det
kostet et par hundrede ekstra.

Fra : Simon

Dato : 17-05-01 18:36

troede det var kvalitet ?
- Det er da dejligt stort, jeg har et dumt midi tower lige nu, og 6 hdd i
det, 2 af dem er stablet i bunden..... jeg er nødt til at skifte...

Fra : Fritze

Dato : 17-05-01 18:48

Du får lige så mange problemer med at få det i HQ08'eren medmindre du har
*meget* lange kabler.

Fra : Fritze

Dato : 17-05-01 19:01

Få fat i ét, som har mange HDD holdere lige nede på forsiden af kabinettet.
Jeg har set et par stykker, som har 2 holdere foran, som hver kan holde 3
HDD. De er lavet med noget "clip-on", dvs. bare nogle snap låse, som skal
trykkes ind og så har man holderen i hånden. Alt for genialt....Overvejer
selv at skifte.

Fra : Peter Schrøder

Dato : 18-05-01 08:35

Simon skrev...
> troede det var kvalitet ?
> - Det er da dejligt stort, jeg har et dumt midi tower lige nu, og 6 hdd
> det, 2 af dem er stablet i bunden..... jeg er nødt til at skifte...

Ingen tvivl om at det er kvalitet.
MEN ret skal være ret:
Der er plads til 3 diske øverst/bagerst i kabinettet.
IDE kabler skal være lange for at kunne nå disse diske.
Så lange at de ikke overholder specifikationerne.
Jeg har dog ikke haft problemer i den anledning.
Der er også plads til 4 diske i en udtagelig holder.
Hvis alle pladser er fyldt op bør man nok ikke bruge
diske der udvikler megen varme. (de sidder _meget_
tæt sammen)
Sidepladerne har et lille designmæssigt fejltrin.
De skal, for at kunne tages af, skydes tilbage
i hele kabinettets dybde, hvilket er upraktisk
med mindre man har enormt meget plads bagud.
Dette kan dog realtivt nemt ændres ved at knække et
tappe af.
Peter
pschATmail.dk
Replace AT with @ to reply.

Fra : Nicolai Boilesen

Dato : 18-05-01 11:04

"Peter Schrøder" <nosp@mplea.se> wrote in message
Klip
> [...]
> i hele kabinettets dybde, hvilket er upraktisk
> med mindre man har enormt meget plads bagud.
> Dette kan dog realtivt nemt ændres ved at knække et

Man kan nemt komme uden om det problem, jeg har lavet et case mod. der gør
at når man kun kan trække pladerne 6cm. tilbage, derefter vipper man toppen
af pladen ud og løfter op, vupti og pladen er afmonteret :)

--
MVH / Regards
Nicolai Boilesen

Fra : Carsten Riis

Dato : 18-05-01 11:58

Nicolai Boilesen wrote:

> Man kan nemt komme uden om det problem, jeg har lavet et case mod. der gør
> at når man kun kan trække pladerne 6cm. tilbage, derefter vipper man toppen
> af pladen ud og løfter op, vupti og pladen er afmonteret :)

Har tilfældigvis billeder af dine modifikationer?

Please send dem til mig: carsten@carben.dk eller til news:dk.binaer.

--
Med venlig hilsen Carsten Riis (for email: se godt efter i headeren)
Hvis du i emnelinjen begynder med Sv: så kan ikke alle læse dine

Fra : Peter Schrøder

Dato : 18-05-01 12:29

Carsten Riis skrev...
> Har tilfældigvis billeder af dine modifikationer?

Af de 5(?) flanger, der holder sidepladen inde i toppen
af kabinettet bibeholdes kun den bagerste, de
øvrige knækkes eller saves (dremel-job?) af.
Når pladen så skydes lidt tilbage slipper
den resterende flange sit greb og sidepladen
kan vippes ud.

Voila!
Peter
pschATmail.dk
Replace AT with @ to reply.

Fra : Nicolai Boilesen

Dato : 18-05-01 12:43

> [...]
> øvrige knækkes eller saves (dremel-job?) af.
> Når pladen så skydes lidt tilbage slipper
> den resterende flange sit greb og sidepladen

Ja det er en mulighed, men imo ikke særlig god, da pladen så vil kunne
vibrere = larm.

--
MVH / Regards
Nicolai Boilesen

Fra : Nicolai Boilesen

Dato : 18-05-01 12:40

"Carsten Riis" <carsten@car_ST_en.dk> wrote in message

> Har tilfældigvis billeder af dine modifikationer?

Nej, men kan måske skaffe det.

--
MVH / Regards
Nicolai Boilesen