iptelefon
Fra : Claus Larsen

Dato : 11-11-04 17:03

Er der en der har kendskab og måske erfaring med en iptelefon?

Med det mener jeg en iptelefoni-løsning der indbefatter noget der ligner
en gammeldags trykknap-telefon.

Hilsen Claus

Fra : Palle

Dato : 11-11-04 17:53

"Claus Larsen" <brev@linuxwaves.com> skrev i en meddelelse
> Er der en der har kendskab og måske erfaring med en iptelefon?
>
> Med det mener jeg en iptelefoni-løsning der indbefatter noget der ligner
> en gammeldags trykknap-telefon.

Hvordan ser en gammeldags trykknap-telefon ud?

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 11-11-04 18:34

Claus Larsen wrote:

> Er der en der har kendskab og måske erfaring med en iptelefon?
> Med det mener jeg en iptelefoni-løsning der indbefatter noget der
> ligner en gammeldags trykknap-telefon.

Der fås IP-telefonibokse der har RJ-11 til en telefon efter eget valg.

Jesper G. Poulsen

Fra : Claus Larsen

Dato : 11-11-04 19:16

Jesper G. Poulsen wrote:

> Der fås IP-telefonibokse der har RJ-11 til en telefon efter eget valg.

Skal jeg forstå det således at jeg kan købe en IP-telefonbox som jeg
sætter imellem en router og en "almindelig" telefon?

Har du evt et link til sådan en box?

Hilsen Claus

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 11-11-04 20:38

Claus Larsen wrote:

> Skal jeg forstå det således at jeg kan købe en IP-telefonbox som jeg
> sætter imellem en router og en "almindelig" telefon?

Ja.

> Har du evt et link til sådan en box?

http://www.estation.dk/group.asp?group=27

Jesper G. Poulsen

Fra : Kristian Andersen

Dato : 14-11-04 10:41

> Skal jeg forstå det således at jeg kan købe en IP-telefonbox som jeg
> sætter imellem en router og en "almindelig" telefon?
>
> Har du evt et link til sådan en box?
>
> Hilsen Claus

Nu skal du nok lige undersøge hvad du kan med en sådan VoIP boks.

Du kan f.eks. ikke umiddelbart ringe til alle og enhver via internettet, det
skal enten være en modtager med en tilsvarende VoIP boks eller via en
udbyder der tilbyder IP telefoni - eller evt. en modtager der benytter sin
computer til IP telefoni.

Prøv at læse afsnittet Om IP telefoni på den side Jesper gav dig linket til.

--
Kristian