2 kabler på Apacer intern kortlæser?
Fra : Frank K. Jensen

Dato : 07-11-04 14:38

Hejsa

Jeg har lige fået en "7-in-1 USB 2.0 embedded card reader" fra Apacer:

http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=73995
http://www.apacer.com/apacer_english/product_html/embedded_card_reader20.asp

Den skal sættes på et intern usb stik, men der er 2 kabler med to ens stik,
som om at den skal sættes til 2 usb stik. Er der nogle der har erfaringer
med dette? Der står USB1 på det ene stik og USB2 på det andet. Manualen er
meget sparsom (og meget forkert oversat til engelsk , men der er et
billede, hvor det ser ud som om, at de har sat begge stik på motherboardet.
Kan det være rigtigt?

mvh Frank

Fra : Peter J

Dato : 07-11-04 15:13

"Frank K. Jensen" <mia-frank@_nospam_stofanet.dk> skrev

> [...]
> Manualen er meget sparsom (og meget forkert oversat til engelsk , men
> der er et billede, hvor det ser ud som om, at de har sat begge stik på

Efter billedet at dømme, kan det godt se sådan ud. Den ene er højst
sandsynligt til selve kortlæseren, den anden er til det ekstra USB-udtag i
fronten af kortlæseren. Mht. USB1 og USB2 har det ikke noget med USB 1.01 og
USB 2.0 at gøre - det er blot betegnelser for de to kabler, som skal
tilsuttes hver sit stik.

mvh
Peter

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 07-11-04 15:46

"Peter J" <spam@nej.for.pokker> skrev i en meddelelse
> [...]
> fronten af kortlæseren. Mht. USB1 og USB2 har det ikke noget med USB 1.01
> og USB 2.0 at gøre - det er blot betegnelser for de to kabler, som skal

Ja, det var også min tanke, bare lidt sjovt at man ikke har lavet det med en
ledning.

Tak for hjælpen,
mvh Frank

Fra : Peter J

Dato : 07-11-04 18:08

"Frank K. Jensen" <mia-frank@_nospam_stofanet.dk> skrev

> Ja, det var også min tanke, bare lidt sjovt at man ikke har lavet det med
> en ledning.

Måske, men så skulle Apacer-kortlæseren have indbygget ekstra elektronik, da
så skulle agere som en USB-hub. Den slags koster penge...

mvh
Peter

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 08-11-04 11:25

> "Frank K. Jensen" <mia-frank@_nospam_stofanet.dk> skrev

> Måske, men så skulle Apacer-kortlæseren have indbygget ekstra elektronik,
> da så skulle agere som en USB-hub. Den slags koster penge...

Ja, du hat sikkert ret. Jeg tænkte bare, at det var så lidt elektronik, der
skulle til, så det ikke rigtigt betød noget.

mvh Frank

Fra : Niels Wang Hansen

Dato : 09-11-04 10:29

Jeg har faktisk overvejet selv at købe en, så fortæl lige hvordan det
går.

M.v.h

Niels W Hansen