Ny PC ingen printerport
Fra : KsNa

Dato : 07-11-04 12:40

Jeg har lige fået en ny PC, en Fujitsu-Siemens Scaleo T men den har ingen
printerport, hvordan kan jeg nu tilslutte min "gamle" HP710C printer. Kan
man få et om sætterstik eller kan man få en printerport til montering i PCI
eller er det en ny printer.

Mvh
Kim

Fra : Byte Me

Dato : 07-11-04 12:53

On Sun, 7 Nov 2004 12:39:57 +0100, "KsNa" <KsNa@invalid.invalid>
wrote:

> [...]
>man få et om sætterstik eller kan man få en printerport til montering i PCI

Du kan ihvertfald sagtens få et PCI kort med en printer port.
Sådanne kort kan fåes helt ned til under 100 kr

Og når du engang skal have ny printer er det ikke længere
noget problem, for idag har stort set alle printere USB stik.
( nogen har dog begge dele )

mvh Mads

Fra : KsNa

Dato : 07-11-04 18:17

"Byte Me" <ByteMe@nospam.nothanks.com> skrev i en meddelelse

PCI

> Du kan ihvertfald sagtens få et PCI kort med en printer port.
> Sådanne kort kan fåes helt ned til under 100 kr

Det tror jeg, at jeg vil prøve, det bliver bare ikke lige de første dage,
for den nye PC er gået i sort.
De fleste gange er der kun blæserstøj og alle lamper på forsiden blinker, en
enkelt gang eller to kommer der lys på skærmen med windows, efter 30sec.
kommer der ligesom små huller i billedet og kort efter slukker den.

ØV,ØV og tre gange ØV

Mvh
Kim

Fra : Ukendt

Dato : 08-11-04 12:22

> [...]
> enkelt gang eller to kommer der lys på skærmen med windows, efter 30sec.
> kommer der ligesom små huller i billedet og kort efter slukker den.

Det skulle vel ikke være en medarbejder pc du har fået.

Kim Michael Larsen

mail : kimila snabel a mail dot dk

Fra : KsNa

Dato : 08-11-04 19:42

"Kim Michael Larsen" <kimila snabel a mail dot dk> skrev i en meddelelse
> en

> Det skulle vel ikke være en medarbejder pc du har fået.

Desværre nej, så heldig er jeg sku' ikke.

Mvh
Kim

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 07-11-04 14:37

"KsNa" <KsNa@invalid.invalid> wrote in message
> [...]
> printerport, hvordan kan jeg nu tilslutte min "gamle" HP710C printer. Kan
> man få et om sætterstik eller kan man få en printerport til montering i

Et godt forslag kunne være en god brugt printerserver.. Der har været flere
til salg i markedsgrupperne for ca. 100-200 kr. Så kan andre pc´ere også via
netværket printe ud.

Fra : KsNa

Dato : 07-11-04 18:11

> [...]
flere
> til salg i markedsgrupperne for ca. 100-200 kr. Så kan andre pc´ere også

Den gamle printer kan ikke virke på en printserver i.flg oplysninger fra HP.

Mvh
Kim

Fra : Thomas

Dato : 07-11-04 14:54

"KsNa" <KsNa@invalid.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> printerport, hvordan kan jeg nu tilslutte min "gamle" HP710C printer. Kan
> man få et om sætterstik eller kan man få en printerport til montering i

Du kan købe et kabel fra www.Belkin.com. Det har parallel til USB og virker
fint. Find forhandler på www.edbpriser.dk

/Hans

Fra : Ukendt

Dato : 07-11-04 17:10

> [...]
> printerport, hvordan kan jeg nu tilslutte min "gamle" HP710C printer. Kan
> man få et om sætterstik eller kan man få en printerport til montering i

Jeg har også fået en ny PC magen til din og købte så en ny printer da min
gamle HP 890c alligevel skulle skiftes ud.
Købte så en Canon iP4000 printer som jeg kun kan anbefale, her kan HP ikke
følge med.
Fandt ud af senere at man kan få et usb til parallel kabel men der er jo
ligemeget nu.
Køb en Canon printer det vil du ikke fortryde.

Fra : KsNa

Dato : 07-11-04 18:09

> [...]
> ligemeget nu.
> Køb en Canon printer det vil du ikke fortryde.

Jeg har for en måneds tid side set på en IP4000, men den kan sku' ik' være
der hvor printeren nu engang skal stå.

Mvh
Kim

Fra : Byte Me

Dato : 07-11-04 21:05

On Sun, 7 Nov 2004 18:08:44 +0100, "KsNa" <KsNa@invalid.invalid>
wrote:

>Jeg har for en måneds tid side set på en IP4000, men den kan sku' ik' være
>der hvor printeren nu engang skal stå.

En IP4000 fylder da vist ikke mere end en HP710. Den ser
nok lidt massiv ud, men det snyder altså lidt.
Jeg har selv lige skiftet min gamle HP850 ud med en IP4000
og Canon printeren fylder da mindre end HP'en, både i bredden
og i dybden. Og HP850 og 710 er næsten fysisk ens.

mvh Mads

Fra : KsNa

Dato : 07-11-04 22:44

> [...]
> og Canon printeren fylder da mindre end HP'en, både i bredden
> og i dybden. Og HP850 og 710 er næsten fysisk ens.

Jo, men det er det lille "hak" der er på fronten af 710en der gør
forskellen.

Mvh
Kim

Fra : Byte Me

Dato : 08-11-04 00:05

On Sun, 7 Nov 2004 22:44:26 +0100, "KsNa" <KsNa@invalid.invalid>
wrote:

>Jo, men det er det lille "hak" der er på fronten af 710en der gør
>forskellen.

Ikke forstået. Gider du ikke lige uddybe det lidt ?

mvh Mads

Fra : KsNa

Dato : 08-11-04 19:40

> Ikke forstået. Gider du ikke lige uddybe det lidt ?

Jov da, set oppefra har HP'en en underlig facon, papirbakken stikker frem
foran selve kabinettet men er ikke lige så bred, selve kabinettet er ca.20cm
i dybden og ca. 43cm i breden, dybden ved papirbakken er ca.35cm. og
papirbakkens brede er kun ca 26cm, papirbakken er ikke centreret, men sidder
lidt til venstre for midten, på den måde opstår der et "hak" i hver side,
hvor det største er i højre side.

I hakket er en del af reolen placeret, og jeg vil da nødigt save i reolen.

Mvh
Kim

Fra : Byte Me

Dato : 08-11-04 21:04

On Mon, 8 Nov 2004 19:39:32 +0100, "KsNa" <KsNa@invalid.invalid>
wrote:

>I hakket er en del af reolen placeret, og jeg vil da nødigt save i reolen.

Hæ hæ, ja OK, når det er så småt med pladsen, så kan jeg da
godt se at du har et mindre problem med at vælge printer.