Logo i bios, hvordan?
Fra : Monty

Dato : 07-11-04 11:54

Jeg har set at mange computer har et firma logo eller en lille reklame søjle
som starter op når man tænder for computeren. Jeg har det selv på min egen
men det kan slåes fra inde i biosen.

Kan man selv lave det sådan at når man tænder computeren så kommer der et
billede fra med ens navn på?

Monty

Fra : tlf:20682620

Dato : 07-11-04 12:31

Ja, afhængigt af hvilket motherboard og BIOS du har. Du skal downloade den
seneste bios til din maskine, lave en 640x480 pixels 8bit version af dit
billede, og med et lille tool kan du putte den ind i bios filen, inden du
brænder den ned i bios chippen.

Det er ikke for børn, for hvis du gør noget forkert, kan du ødelægge
bundkortet. Man skal tænke sig om, og være sikker på at det er risikoen
værd, hvis man ikke har forstand på den slags.

--Michael

Fra : Thomas Hansen

Dato : 07-11-04 12:42

On Sun, 7 Nov 2004 11:53:34 +0100, Monty <diverse@mail.tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
> men det kan slåes fra inde i biosen.
>
> Kan man selv lave det sådan at når man tænder computeren så kommer der et

Hej
Det kan man godt. Men det er en lidt risky operation. Man risikere at
ødelægge bios filen så motherboardet ikke vil poste mere.
Du kan se en artikel om enmet her
http://www.virtual-hideout.net/guides/bios_logo_mods/index.shtml
og her
http://www.virtual-hideout.net/guides/bios_logo_mods_part2/index.shtml
Jeg har selv lykkedes med indgrebetpå mit gamle ABIT BH6 mobo. Dengang
artiklen kom ud. MEn det var ikke uden sommerfugle i maven da jeg
genstartede maskien efter at have flashet med det moddede bios image.

/Thomas
--
"jeg blev perfekt da jeg stoppede med at overdrive"

Fra : Søren Christensen

Dato : 07-11-04 12:53

"Monty" <diverse@mail.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> men det kan slåes fra inde i biosen.
>
> Kan man selv lave det sådan at når man tænder computeren så kommer der et

På mit Asus K8V-X bundkort har jeg en feature der hedder "My logo".

En anden god feature er "Crash free Bios2" Som gør at hvis Bios filen
jeg vil opdatere med er fejlbehæftede kan jeg få den oprindelige tilbage
igen.

Venligst