Slette efter inhold
Fra : Niels

Dato : 13-11-04 10:54

Kan jeg få et PHP-Script til at slette en bestemt linje i en TXT-fil ved at
lad den søge efter et bestemt ord, og så sletter den den linje hvor ordet
står på.

Er det muligt?

--
Mvh. Niels (http://niels.spoweb.dk)
http://niels.spoweb.dk/noop - Søgemaskine

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 13-11-04 11:10

Niels skrev:

> [...]
>lad den søge efter et bestemt ord, og så sletter den den linje hvor ordet

Ja. Princippet er at du kopierer filen til en ny fil, men
undervejs tjekker om den læste linje indeholder ordet og i givet
fald glemmer linjen i stedet for at skrive den til den nye fil.

Hvis filnavnet skal være det samme som før, ville jeg give den
nye fil et midlertidigt filnavn, lave kopien og kun hvis alt gik
okay, slette den gamle og omdøbe den nye.

--
Bertel

Fra : Niels

Dato : 14-11-04 15:19

Jamen hvordan gør jeg så det?

Fra : Leonard

Dato : 14-11-04 16:43

"Niels" <niels@spoweb.dk> wrote:

>Jamen hvordan gør jeg så det?

Du læser på http://dk2.php.net/manual/en/function.file.php og lærer
noget om hvordan du gør det.

Det vil være til stor hjælp for andre læsere hvis du svarer under
det du svarer på og klipper det overflødige væk i citatet.
Læs mere om det her: http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html

--
mvh Leonard http://leonard.dk/