Hente array-informationer fra anden fil
Fra : Kim Jensen

Dato : 13-11-04 00:41

Jeg har tidligere lavet et script hvor jeg kunne hente bestemte linjer
fra en anden fil men til sidst endte det med at der var så mange
informationer i filen at jeg meget let kunne forestille mig at man
kunne komme til at rykke informationerne en linje for langt op eller
ned og så ville hele siden blive et stort kaos.

Jeg er derfor ude efter er at kunne hente array informationer fra en
fil ind i en anden.

Istedet for at jeg som før havde f.eks. navn i linje 2, adresse i
linje 3 osv. så har jeg lavet et array i stil med dette her:

$personregister = array(
"fornavn"=> "Anders",
"efternavn"=> "And",
"adresse"=> "Paradisæblevej 111",
"by"=> "Andeby",
);

...og så lige en 50 extra variabler.

Hvordan sørger jeg for at kunne hente nogle af disse informationer ind
i en anden fil.

I samme åndedrag så har jeg problemer med at finde ud af hvordan jeg i
den fil der skal samle oplysningerne kan undgå .php til sidst. Med det
skript jeg fik lavet til den gamle version ville en resultatside for
anders and komme til at hedde person.php?navn=anders_and.php, hvor
person.php var den side der havde scriptet og anders_and.php den side
hvor de enkelte linjer blev hentet fra.

Jeg har kigget lidt rundt på nettet men kan ikke umiddelbart finde
svarene og sidder lige nu på arbejde så jeg kan ikke slå op i nogle
bøger.

Håber der er nogen der kan hjælpe.

Hilsen Kim

Fra : Mark

Dato : 13-11-04 15:07

Kim Jensen wrote:
> [...]
>
> Jeg har kigget lidt rundt på nettet men kan ikke umiddelbart finde
> svarene og sidder lige nu på arbejde så jeg kan ikke slå op i nogle

For det første vil jeg helt klart anbefale dig at kigge på noget database.

Nu ved jeg ikke lige hvordan din opbygning er. Men går ud fra du har en
fil med alle navne i, og så en masse små filer med indhold.
Så ville en mulighed være når navnet hentes at give hvert navn et
fortløbende nummer og så sende det videre i stædet for filens navn. Når
siden så skal åbnes søger du igen i filen med navne, og finder det navn
der passer til nummeret og hente information om hvilken fil der skal åbnes.

Men som sagt.. Database! Langt de fleste hoteller der køre php køre også
en database, de fleste køre MySQL og det er ikke så svært at komme igang
med.

Mvh Mark