Fejl ved fopen
Fra : Jimmy

Dato : 12-11-04 22:02

Hej

Jeg forsøger at afvikle følgende kode på min egen server:

$file = fopen ("http://www.pol.dk/", "r");
if (!$file) {
echo "<p>Unable to open remote file.\n";
exit;
}

Warning: fopen("http://www.pol.dk/", "r") - Success in
/home/misc/htdocs/test.php on line 2

Unable to open remote file.

allow_url_fopen = On i php.ini

Skal jeg ændre i koden eller opsætningen for at få det til at virke?

Google(Groups) har ikke været til megen hjælp her.

Mvh

Jimmy

Fra : Jimmy

Dato : 12-11-04 22:27

"Jimmy" <bla@bla.bla> wrote in message
> Hej
>
> Jeg forsøger at afvikle følgende kode på min egen server:

Men hvis jeg forsøger med dr.dk's IP: "http://195.137.194.128" virker det
fint.

Serveren kan i en prompt godt opløse navne:

[root@FW root]# ping dr.dk
PING dr.dk (195.137.194.128) 56(84) bytes of data.

Nu er jeg forvirret. Nogen der kan hjælpe mig videre?

Mvh
Jimmy

Fra : Dan Molberg

Dato : 12-11-04 23:06

Jimmy wrote:
> Skal jeg ændre i koden eller opsætningen for at få det til at virke?
Skrive http://politiken.dk/ istedet.... det er fordi du enten får en 301
eller en 302 fra pol.dk....
--
MVH Dan Molberg
http://beyond.repair.dk/

Fra : Jimmy

Dato : 12-11-04 23:13

"Dan Molberg" <beyond@repair.void> wrote in message
> Skrive http://politiken.dk/ istedet.... det er fordi du enten får en 301
> eller en 302 fra pol.dk....

Det ændrer desværre ikke ret meget.

Warning: fopen("http://politiken.dk", "r") - Success in
/home/misc/htdocs/test.php on line 33

Warning: fread(): supplied argument is not a valid File-Handle resource in
/home/misc/htdocs/test.php on line 34

Koden er lige nu:

$dh = fopen ($File, "r");
$Contents = fread ( $dh, 8192);

Koden virker på andre servere og også med IP'er på min egen ?!?

Mvh
Jimmy

Fra : Jimmy

Dato : 12-11-04 23:26

> "Dan Molberg" <beyond@repair.void> wrote in message
>
> Det ændrer desværre ikke ret meget.

....og så alligevel

Jeg kan godt hente dr.dk og andre sider.
Du har ret - Det er fordi pol.dk redirecter, men det underlige er jo at
pol.dk godt kan hentes på en anden webserver jeg tester det på.

Hvordan kan det være at det virker nogen steder og ikke på min server?

Mange tak for svaret. Havde stirret mig så blind på DNS mm, at jeg slet ikke
testede andre URL's.

Mvh
Jimmy

Fra : Janf

Dato : 14-11-04 11:02

Jeg har prøvet med readfile med samme resultat. Så prøvede jeg med
kommandoen wget (ikke php). Det gav samme resultat dog fik jeg følgende
svar:

> wget "http://politiken.dk/"
--10:58:17-- http://politiken.dk/
=> `index.html'
Connecting to politiken.dk:80... connected!
HTTP request sent, awaiting response... 302 Object moved
Location: http://politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=1 [following]
--10:58:17-- http://politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=1
=> `VisArtikel.iasp?PageID=1'
Connecting to politiken.dk:80... connected!
HTTP request sent, awaiting response... 404 Object Not Found
10:58:17 ERROR 404: Object Not Found.

Mit gæt er, at serveren checker om forespørgselen kommer fra en browser,
og hvis den ikke gør, så nægter den. Det kunne være for at undgå, at
nogen henter artikler automatisk.

Hvis du skal omgådet, er du nok nødt til at kode den forespørgsel selv
isf. at overlade det til php. Du kunne så maskere forespørgselen som
kommende fra en af de gængse browsere.

--
Jan Fjeldmark mailto:janf@janf.dk http://janf.dk/
Hvad du end tror du er, så er du altid meget mere.