HJÆLP til en meget gammelt Pentium
Fra : Helmar

Dato : 12-11-04 21:56

Jeg har skoret mig en gammel Pentium PC, det er det sværre alt hvad jeg ved
om den, der står ikke noget navn på bundkortet eller noget men jeg har
fundet de info her:

På 3 gule mærker

PBA 646240 - 841

CA 646256 - 001

K80246290

På 2 sorte chips

INTEL

PCIset

SB82371FB

L5473554

SZ997

Intel tm Copyright 94

INTEL

PCIset

SB82437FX66

L6284023

SZ999

Intel tm Copyright 94

Ved ikke om det er noget der kan hjælpe nogle af jer der ude til at sige
noget om hvad det kan værre for en bandit, men alt hjælp vil værre værdsat.

M.v.h.

Henrik

Fra : FedeDorit

Dato : 13-11-04 11:00

"Helmar" <throm@NOSPAMcity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>

> Ved ikke om det er noget der kan hjælpe nogle af jer der ude til at sige
> noget om hvad det kan værre for en bandit, men alt hjælp vil værre

hmm kan du ikke starte den op?? så man evt. kunne se bios string eller cpu
type (intel/amd)??

Fra : Helmar

Dato : 13-11-04 11:04

jeg kan sagtens strate den op og alt det der, men jeg vil godt ha lavet en
bios upgrade da den ikke kan tage al den HD jeg har smidt i den.

Henrik

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 13-11-04 11:11

Helmar <throm@NOSPAMcity.dk> skrev 2004-11-13:
> jeg kan sagtens strate den op og alt det der, men jeg vil godt ha lavet en

Hvis du giver os den bios string der er, så kan vi fortælle hvad det er for
et board.

> bios upgrade da den ikke kan tage al den HD jeg har smidt i den.

Hvor stor en disk har du smidt i den?

Thomas

Fra : Helmar

Dato : 13-11-04 21:23

"Thomas S. Iversen" <zensonic@zensonic.dk> wrote in message
> Helmar <throm@NOSPAMcity.dk> skrev 2004-11-13:

> Hvis du giver os den bios string der er, så kan vi fortælle hvad det er
> for
> et board.
Jeg er ikke helt sikker på hvad du mener med Bios String, men det er en
Amibios version 1.00.04.CBO (det er hvad der står på skærmen når den booter
op (tæller ram op og finder HD's, keyboard og floppy) og så vidt jeg ved kan
jeg vist ikke bare hoppe ind på Amibios hjemmeside (vis de har sådan en) og
hente en (jeg kan dog værre fejl informeret) og vis det kan hjælpe kan jeg
fortælle at det er et AT format board, uden plads til SD-ram.

> Hvor stor en disk har du smidt i den?
En 10 GB fra Ibm, også en ældre sag jeg hade liggene fra en 400 mhz der ikke
gad lege mere

> Thomas

Henrik

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 13-11-04 22:36

Helmar <throm@NOSPAMcity.dk> skrev 2004-11-13:

> Jeg er ikke helt sikker på hvad du mener med Bios String, men det er en
> Amibios version 1.00.04.CBO (det er hvad der står på skærmen når den booter

Det er fint.

Det er et intel board. Nærmere bestemt et Intel Advanced/EV board.

http://www.elhvb.com/mboards/Intel/

Info omkring boardet kan findes her:

http://support.intel.com/support/motherboards/desktop/advancedev/

Du kan downloade en bios 1.00.06.CBO der, men jeg kunne ikke finde nogle
tegn på at det skulle gøre at det kunne tage større diske (Intels errata
lists er ellers _meget_ udførlige, så ...)

Jeg kan ikke hjælpe mere, held og lykke.

Thomas

Fra : Helmar

Dato : 13-11-04 23:24

Mangen tak for hjælpen, jeg har DLed den bios og prøver, intet vovet intet
vundet, det er trods alt en gratis maskine jeg har faaget fat i.

Henrik