adgangskode ønskes ikke....men hvordan?
Fra : mette

Dato : 12-11-04 16:07

Håber nogle af jer kvikke her i NG kan forklare/afhjælpe dette
problem

Når jeg sætter et link op til et dokument (*.doc) bliver man bedt
om en adgangskode til netværk (efter meget lang tid...) Det sker
ikke ved .pdf eller .zip filer.
jeg har lavet en testside så du kan prøve: www.vire.dk/test

Man kan blot trykke annuller og så få dokumentet frem, men jeg
vil gerne være helt foruden dette vindue

Jeg har lavet hjemmesiden i FP2000 og hjemmesiden ligger på
webhotel hos b-one. jeg uploader med FTP (Totalcommander 32)

B-one kender ikke noget til hverken problem eller
tidsforsinkelsen (...siger de, men jeg har læst andet sted her på
nyhedsgruppen at andre har været generet af tidsforsinkelser i
forbindelse med b-one)

Hvordan får jeg løst problemet så man ikke afkræves adgangskode?

med venlig hilsen
mette

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jørgen Graae Jensen

Dato : 12-11-04 16:30

> [...]
> forbindelse med b-one)
>
> Hvordan får jeg løst problemet så man ikke afkræves adgangskode?

Jeg har også FP 2000 og har ikke problemet, heller ikke når jeg
prøver dit link!!!

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 12-11-04 16:34

mette skrev:

>Når jeg sætter et link op til et dokument (*.doc) bliver man bedt
>om en adgangskode til netværk (efter meget lang tid...) Det sker
>ikke ved .pdf eller .zip filer.

Jeg kan åbne begge dokumenter i mine browsere uden at blive
spurgt om password eller skal annullere noget.

Så det er nok et eller andet på den pågældende maskine.
--
Knud

Fra : mette

Dato : 12-11-04 19:41

Knud Gert Ellentoft wrote in dk.edb.internet.webdesign.frontpage:

> [...]
> spurgt om password eller skal annullere noget.
>
> Så det er nok et eller andet på den pågældende maskine.

Jeg har prøvet hjemmesiden på mange maskiner og de gør det samme. Men
kun første gang man møder vinduet. Tømmer man cookies og
temp-internet files mappen er problemet der igen. så det må være
frontpage der har "lavet noget"...ikke?
mvh. mette

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 12-11-04 20:23

Giv et link til den pågældende hjemmeside.
--
ahw

Fra : mette

Dato : 13-11-04 00:11

Arne H. Wilstrup wrote in dk.edb.internet.webdesign.frontpage:
> Giv et link til den pågældende hjemmeside.
> --
> ahw
hej
Jeg håber meget at du kan hjælpe mig. Jeg har lagt et eksempel på
www.vire.dk/test - jvf. første indlæg i denne trå for yderligere detaljer
mvh mette

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 13-11-04 01:03

Når jeg ser din hjemmeside og dokumentet kan jeg hente det ned eller åbne
det uden videre. Ligeledes din pdf-fil.

Så det er meget mystisk - jeg får ikke nogen boks op med kodeadgangskrav.
Jeg ser en boks, hvor jeg kan vælge at åbne, gemme eller annullere
handlingen.
Da vi har 18 computere i huset, har jeg naturligvis været ude og afprøve dem
alle, men samme resultat - kunne det tænkes at du sidder på et institut,
hvor den fil du henviser til ligger på instituttets server (og altså lokalt
på din maskine)? i så fald kan det jo være at stien henviser til det
pågældende dokument på jeres server - når man så udefra vil forsøge at åbne
det, så siger den; "du vil hente et dokument på serveren via stien (fx):
g:\biologi\paedagogik\Vygotskij.doc - og til det skal man benytte et
kodeord" (da det pågældende dokument blot kan have en "blank" som kodeord og
password, vil en annullering kunne forårsage at adgangen blot vil være der
indtil der foretages en aktiv handling på maskinen.)
Den eneste måde, vi kan se om det passer er, at du angiver det aktuelle
dokument og ikke blot et testdokument.
Altså hvis du på din hjemmeside angiver det dokument, du ønsker at nogen
skal kunne downloade (hente ind og gemme), så vil en enkelt pegning på
linket vise i bunden af styresystemet, du anvender (hvis det fx er MSIE
(Microsoft Windows Internet Explorer) vise hvor stien går.

Der må ikke stå andet end http://www.ditdomæne.dk/dokument.doc - eller
ftp://ftp.ditdomæne.dk/dokument.doc
(som er de almindeligste). Så enten prøv at offentliggøre det aktuelle
dokument eller også peg på det, du vil åbne selv og se, hvad nederste linie
i browseren siger om stien.

Fra : Niels Erik Nielsen

Dato : 16-11-04 22:22

> [...]
>mette
>
>--
>Vil du lære at kode HTML, XHTML, CSS, SSI, ASP eller ASP.NET?

Jeg ved det ikke men jeg har nøjagtig samme problem med en exel
fil på min hjemmeside og jeg også b-one