Alternativ hjælp
Fra : Brian, Rikke & Krist~

Dato : 12-11-04 14:27

Hej

Først vil jeg meget kort prøve at ridse problemet op:

Vi har søn på lidt over 2 år nu. Det første år, var vil lidt forskelligt
gennem, da vi var ret sikker på at noget generede det lille pus, der var dog
intet håndgribeligt at pege på, og vi kom derfor heller ingen vegne.
Da han var knap 1 år, begyndte hoste og feber så at indtræffe jævnligt. I
starten tog vi ikke noget systematisk notits af det. Men for en periode på 3
måneder skrev vi ned, og der havde han 7 perioder med feber, altså mindts 2
feber perioder om måneden, stort set altid fulgt op med hoste og slim.
Feberen varede ca. 2-4 dage, men hele forløbet hvor han var påvirket varede
ca. lidt over en uge. Så I kan regne ud at på en måned med to af disse
perioder var der ikke mange gode dage, sådan kørte det i næsten lidt under
et år, med disse feber/sygdoms perioder.
Vi er tilknyttet børneafdelingen, og det første de kom på var astmatisk
bronkitis (og på et tidspunkt også astma) så han får fast pulmicort og
diverse andre ting har vi prøvet. Ingen af disse astma sprays, hverken den
forebyggende eller den han skal tage mod anfald, har nogen effekt
overhovedet. Desuden fik han som et årig taget blodprøve som viste at hans
jernmætning og han jerndepoter var lave. Men blodprocenten ok.
I knap et halvt år fik han så jerntilskud udfra det der står på de
jerndråber man køber, så fandt vi så ud af at det var alt for lidt og siden
jul i år, har så fast fået 1,3 ml. jerntilskud om dagen.
I juli måned var jernindholdet så som det skulle være og vi stoppede med
tilskuddet, han fik tage blodprøve og på tre uger var de lave igen. Vi har
så siden givet ham tilskud igen, og har for nylig så fået tage blodprøve
igen. Men denne gang er der ingen ændring i jernet, så tilskuddene har ikke
hjulpet.
Det skal så siges at han har fået det bedre, på den måde at han ikke har
feber perioderne. Dog er tit meget træt endnu om aftenen. Og snue og hoste
vender jævnligt tilbage. Men en del bedre har han det da.
Vi har så lige nu snakket med børneafdelingen, og de siger så at
jernindholdet i cellerne er fint nok, og det er selvfølgelig godt, så de vil
faktisk tage jern tilskuddet helt fra ham, og det forstår jeg slet ikke, for
selv om indholdet i cellerne er godt, så er jernmætningen og jerndepoterne
stadig alt for lave, og det var dem selv der sagde vi skulle give
jerntilskud i starten, netop pga. af disse tal, så jeg synes det hele er et
skridt i den forkerte retning.

Men nu kommer jeg til det jeg gerne vil have hjælp til, jeg er ikke meget
for forskellige alternative tilgange til hjælp, men har snart opgivet at
komme nogen vegne gennem det offentlige sygesystem (der er mange andre ting
til historien, men orker ikke at skulle beskrive alt)

Vi har selv prøvet følgende:
Kiropraktor
Kinetolog
Zoneterapi
Han får Biostrath

Kiropraktior og zoneterapi har jeg ingen problemer med, men vi var til
Kinetolog og det er var altså for meget hokus pokus for mig, at hun kunne
spørge min søns krop, gennem min kæreste, hvad den havde brug for, det var
sgu for meget for min sunde fornuft, ved godt jeg kan være lidt tung at
danse med på det område. Desuden gjorde det heller ikke nogen synlig forskel
den hjælp vi fik ved hende.
Men jeg vil dog ikke udelukke nogle muligheder, og da det er min søn, vil
jeg jo gøre alt for at hjælpe ham, også overvinde min skeptis for den mere
alternative hjælp.

Men kan I anbefale os noget, kan sige vi bor i Hobro området, så gerne noget
i nærheden.

Mvh. Brian

Fra : Laziter [9440]

Dato : 12-11-04 17:10

"Brian, Rikke & Kristian" <brauner@tele2adsl.dkFJERNDETTE> skrev i en
meddelelse news:MR2ld.434$6s5.210@news.get2net.dk...

-klip-

Hvad får han at spise?
Hvis han er allergisk overfor enkelte ting kan det sagtens påvirke hans
immunforsvar i sådan grad at han bliver syg af det.
Prøv f.eks. at skrive ned hvad han får og hold øje med om han bliver skidt
tilpas samme dag og op til 2 dage efter.
Det er en god måde at tjekke for evt. allergi.

Hvis ikke der er allergier af nogen art, så få ham tjekket grundigt i ørerne
da der sagtens kan sidde noget skjult.

Nu har vi selv 3 astmatiske børn i huset, så det der også presser lidt på,
er spørgsmålet om måden han får sit medicin på..
Er det i en nes-spacer eller har i lånt en elektrisk forstøver på
børneafdelingen?
Sidstnævnte er den bedste metode da medicinen bliver bedre optaget i
lungerne.

Hvad jernindholdet i blodet angår, ja så hænger det også sammen med
iltmætningen i blodet.
Bliver hans hud en smule marmoreret at se på når han har det skidt?
Det er nemlig det første tegn på at der er for lidt ilt i blodet.

Mvh
Benjamin

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 12-11-04 17:33

"Laziter [9440]" <laziterNO@THANKSgmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> tilpas samme dag og op til 2 dage efter.
> Det er en god måde at tjekke for evt. allergi.

Han fået lavet en prik-test (kalder man det ikke det) på børneafdelingen,
den viser ikke nogen form for allergi. Vi har også selv forsøgt, bl.a. at
holde ham fra mælk, det gør heller ikke nogen tydeligt forskel. Desuden, så
bliver han ikke syg lige på en gang, det er altid noget der bygges op, hvor
han får det dårligere og dårligere. Så han reagerer ikke kraftigt på noget
ihvertfald.

> Hvis ikke der er allergier af nogen art, så få ham tjekket grundigt i
> ørerne
> da der sagtens kan sidde noget skjult.

Han har dræn i, det gør heller ikke nogen speciel forskel.

> [...]
> børneafdelingen?
> Sidstnævnte er den bedste metode da medicinen bliver bedre optaget i

Det er ikke en elektrisk forstøver, så det er nok en nes-spacer, den her
stål cylinder, hvor man puster medicinen ind, og så indhalerer han det
gennem en maske. Kender selv en del med astma, og de har aller sådan en
karakteristisk hvæse/pive lyd, den har han ikke, men jeg ved godt at derfor
kan han godt have astma.

> [...]
> Bliver hans hud en smule marmoreret at se på når han har det skidt?
> Det er nemlig det første tegn på at der er for lidt ilt i blodet.

Nej der er heldigvis ikke nogen tegn på at der er problemer med
iltmætningen.

> Mvh
> Benjamin

Mvh. Brian (skriver fra Sørens emailadresse)

Fra : Nette

Dato : 13-11-04 01:40

"Søren Kjeldsen" skrev

> Han fået lavet en prik-test (kalder man det ikke det) på børneafdelingen,
> den viser ikke nogen form for allergi. Vi har også selv forsøgt, bl.a. at
> holde ham fra mælk, det gør heller ikke nogen tydeligt forskel.

Hvor lang tid har i holdt ham fra mælk?
Grunden til at jeg spørger er, at jeg netop kender en dreng som ikke kunne
tåle mælk. De kunne ikke finde ud af det via det almindelige
behandlingssystem, og hvordan de fandt ud af det, kan jeg ikke huske. ( Jeg
har ikke kontakt til familien mere).
Men hans reaktion var lidt eksem m. kløe som helt lille. Lægen slog det hen
som børneeksem, og gav salve for det.
- Desuden var han tit forkølet, havde feber i et par dage ret ofte, tog sig
til ørene, som kløede.
Desuden blev han suget en del gange for bihulebetændelse.

Alt dette forsvandt efter de havde holdt ham fra mælk i 1½ måned.

Det er da tankevækkende???

Nette

Fra : Brian, Rikke & Krist~

Dato : 13-11-04 07:08

"Nette" <nettesnetpostfjerndette@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Alt dette forsvandt efter de havde holdt ham fra mælk i 1½ måned.
>
> Det er da tankevækkende???

Meget, vi holdt ham fra mælk omkring 2 måneder, men det var da han var noget
mindre, vi overvejer om vi skal prøve igen, ved du om det var alle produkter
med mælk i de holdte ham fra ost, yoghurt, leverpostej osv. for så er der jo
meget....

Mvh. Brian

Fra : Nette

Dato : 13-11-04 10:18

"Brian, Rikke & Kristian" skrev

> [...]
produkter
> med mælk i de holdte ham fra ost, yoghurt, leverpostej osv. for så er der

Jeg siger ikke, det ville virke, Brian, men jeg synes da næsten det er
forsøget værd. Det er for opslidende for jer alle, når sådan noget sker igen
og igen.

De holdte ham fra alle mælkeprodukter. Leverpostej kunne han godt spise, der
er jo ikke ret meget mælk i.
Faktisk kunne han ikke tåle æble, men da de tog mælken fra ham, kunne han
igen spise æbler. - Som en anden er inde på, så kan det ene let medføre det
andet.

Nette

Fra : Anja

Dato : 13-11-04 17:14

> [...]
produkter
> med mælk i de holdte ham fra ost, yoghurt, leverpostej osv. for så er der

Hej Brian

Hvis i mener at mælken er skyld i alt han sygdom skal i konsekvent lukke for
mælken. Dvs. også leverpostej m.m. indtil i ved om det er mælken - der er
stort set skummemælkspulver i alle pålæg og brød. I skal dog være
opmærksomme på at han så må sin kalk m.m. fra andre produkter - det kræver
virkelig at man sætter sig ind i alt hvad der skal proppes ind i munden.
Jeg har været det igennem med min den store af drengene - heldigvis vidste
det sig at han ikke havde mælkeallergi... men det var nogle helt andre
symptomer han havde.
Hvad siger lægerne til teorien om mælk?
Anja

Fra : Christina S

Dato : 12-11-04 18:01

"Brian, Rikke & Kristian" <brauner@tele2adsl.dkFJERNDETTE> wrote in message

> Men kan I anbefale os noget, kan sige vi bor i Hobro området, så gerne
> noget i nærheden.
>
> Mvh. Brian

Hej Brian,

jeg har meget god erfaring med antroposofisk (eller også homøopatisk)
medicin. Den er efter min mening især god til at opbygge kroppens
imunforsvar. Jeg kender desværre ingen læger i Hobro-området, men jeg håber
du kan finde en.

Mvh, Christina

Fra : karsten jørgensen

Dato : 15-11-04 11:58

> [...]
> alternative hjælp.
>
> Men kan I anbefale os noget, kan sige vi bor i Hobro området, så gerne

Hej Brian,
Går din søn i institution? I så fald,hvornår begyndte han på det?

Karsten

Fra : Brian, Rikke & Krist~

Dato : 15-11-04 13:51

"Går din søn i institution? I så fald,hvornår begyndte han på det?"

Ja, det er så nok det spørgsmål flest mennesker har stillet os!! Så du kan
selvfølgelig ikke vide det,. men det er et af de spørgsmål vi er ret trætte
af at få!! Men alt det her begyndte lang tid inden han startede i dagpleje.
Så det er ikke der vi skal finde bussemanden!! Men man ser jo, at de fleste
børn begynder at bliver mere syge, når de starter i institution.

Fra : karsten jørgensen

Dato : 16-11-04 11:01

Ok, det kan jeg godt forstå.

Men er det ikke virusinfektioner han er plaget af?(og som udløser astmatisk
bronkit?)

karsten
"Brian, Rikke & Kristian" <brauner@tele2adsl.dkFJERNDETTE> skrev i en
meddelelse news:1C1md.2513$NN7.1153@news.get2net.dk...
> [...]
> dagpleje. Så det er ikke der vi skal finde bussemanden!! Men man ser jo,
> at de fleste børn begynder at bliver mere syge, når de starter i

>>> Kinetolog

Fra : Brian, Rikke & Krist~

Dato : 16-11-04 21:17

> Ok, det kan jeg godt forstå.
>
> Men er det ikke virusinfektioner han er plaget af?(og som udløser
> astmatisk bronkit?)

Jo det er det vi får at vide, men om de udløser astmatisk bronkit, er så
lige spørgsmålet, da de sprays vi har fået på ingen måde virker til at have
en effekt.

Men som min kæreste skrev så er de hyppige infektioner ikke startet samtid
med at han fik kontakt til mange mennesker/børn, men næsten 2 måneder før at
han startede i dagpleje, og grunden til vi reagerer så kraftigt på
spørgsmålet er netop at mange af lægerne hele tiden har sagt til os, ja
men det er normalt når nu et barn starter i dagpleje, så får det en masse
infektioner der første tid...MEN DET STARTEDE FØR samt den første tid,
kan vel heller ikke siges at være de første 10 måneder...eller hvad.

Mvh. Brian

Fra : karsten jørgensen

Dato : 17-11-04 11:13

Ok, det kan jeg godt forstå er frustrerende, at få det samme spørgsmål hele
tiden. (jeg er også læge)
Men i min erfaring har næsten ½ delen af små børn idelige småinfektioner ,
oftest når de starter i institution. Og man kan ikke påvise noget galt, med
dem og det holder op igen. Mange jeg har mødt, har som I gået til de
alternative og kommer så strålende 3-4 mdr efter, da sygdommene er gået i
ro.(og det tror jeg ikke nødvendigvis er pga behandling).

Selvom jeres barn fik infektionerne før institutionsstart er det altså
heller ikke et alarmsignal. Husk andre børn og jer selv smitter nærmest
konstant, med små forkølelse oa. som I slet ikke mærker.

Men der er nogle hvor immunforsvaret er "lavt", men det er jeres vel
undersøgt for?

Karsten

"Brian, Rikke & Kristian" <brauner@tele2adsl.dkFJERNDETTE> skrev i en
meddelelse news:cetmd.2173$Ar1.1606@news.get2net.dk...

Fra : Laziter [9440]

Dato : 15-11-04 17:39

"Brian, Rikke & Kristian" <brauner@tele2adsl.dkFJERNDETTE> skrev i en
meddelelse news:MR2ld.434$6s5.210@news.get2net.dk...

Jeg sad og læste en artikel i et blad som jeg selvfølgelig ikke kan huske
hvad hed.
Men der stod at børn i gennemsnit bliver forkølede 16-18 gange om året, og
der er som regel med den der tilhørende feber og til tider slemme hoste.
Vores datter på knap 2 år bliver også jævnligt forkølet og sover ikke godt
om natten og er derfor meget træt først på aftenen, ja faktisk også det
meste af dagen.
Vi bruger så brichanyl (kan ikke lige huske til at stave det rigtigt) gennem
en nes-spacer for at hjælpe hendes luftveje så hun kan sove lidt bedre om
natten.
Ud af 3 børn er vi sikre på 2 tilfælde af astma, mens det med vores datter
ligger lidt usikkert mht. astma, men chancerne er der og der er også flere
og flere børn der får astma.

Der er enkelte ting man selv kan gøre for at hjælpe lidt til:

- lufte så meget ud som muligt.
- vaske sengetøj ofte.
- støvsuge og tørre støv af ofte.
- købe astma/allergi testede dyner/puder/sengetøj/madrasser.
- købe specielle astmavenlige gulvtæpper.
- undgå husdyr, især hunde og katte.

Mvh
Benjamin