Skorpion-stik
Fra : Nana Sørensen

Dato : 12-11-04 13:40

Hejsa gruppe...

For en uge siden blev jeg stukket i fingeren af en skorpion. Min arm og hånd
er nu fuldstændig normal, og jeg kan godt bevæge fingrene uden at dte gør
ondt. Den hævede ikke ret meget på noget tidspunkt.
Men nu klør stikket som ind i helvede. Det føles som et myggestik, men kløen
er værre. Hvad kan jeg gøre ved det? Kan det være infektion eller?
Jeg overvejer at bedøve det med noget lokalbedøvende, bare så det får fred.
For lige pt kan jeg ikke lade være med at klø i det.
Har i nogen råd? Ud over at gå til lægen.

Mvh. Nana

Fra : Ulvir

Dato : 12-11-04 13:58

Nana Sørensen wrote:
> [...]
> fred. For lige pt kan jeg ikke lade være med at klø i det.
> Har i nogen råd? Ud over at gå til lægen.

Denne side anbefaler antihistamin imod kløen ved skorpion stik. Kan købes i
håndkøb, forklar din situation til apotekeren. God bedring! (Kløen kan
være uudholdelig..)

http://www.avru.unimelb.edu.au/avruweb/arthaid.htm

Venlig hilsen- Ulvir.

Fra : Nana Sørensen

Dato : 12-11-04 14:27

"Ulvir" <augustus@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Denne side anbefaler antihistamin imod kløen ved skorpion stik. Kan købes
> håndkøb, forklar din situation til apotekeren. God bedring! (Kløen kan
> [...]

Antihistamin? Er det piller eller? Min kæreste har asthma, kan jeg bruge
hans inhalator til noget?

Mvh. Nana

Ps. Og ja, kløen er uudholdelig. Jeg flår snart den finger af.

Fra : Ukendt

Dato : 12-11-04 14:40

> Antihistamin? Er det piller eller? Min kæreste har asthma, kan jeg
> bruge hans inhalator til noget?
>
> Mvh. Nana
>
> Ps. Og ja, kløen er uudholdelig. Jeg flår snart den finger af.

Det er høfeber/allergi-piller, og nej du kan ikke bruge din kærestes
inhalator til noget i denne forbindelse.

Mvh
Tina

Fra : Ulvir

Dato : 12-11-04 14:43

Nana Sørensen wrote:

> Antihistamin? Er det piller eller? Min kæreste har asthma, kan jeg
> bruge hans inhalator til noget?
>
> Mvh. Nana

http://www.helse.dk/artikler/detail.asp?id=275 forklarer hvad
antihistaminer er for noget.

Snak med apotekeren, ingen eksperimenteren med andres medicin!

Ulvir.

Fra : Spangkuk

Dato : 12-11-04 17:38

"Ulvir" <augustus@mail.dk> skrev

> Snak med apotekeren, ingen eksperimenteren med andres medicin!

Den skal du ikke sige, det kan være en temmelig fed oplevelse !

Spang

Fra : Ulvir

Dato : 12-11-04 18:53

Spangkuk wrote:
> "Ulvir" <augustus@mail.dk> skrev

> Den skal du ikke sige, det kan være en temmelig fed oplevelse !

Og det modsatte...

Fra : Uffe Ravn

Dato : 13-11-04 00:52

"Nana Sørensen" <dodo20038@tiscali.dk> skrev

> Ps. Og ja, kløen er uudholdelig. Jeg flår snart den finger af.

Det var selvfølgelig også en mulighed, end en der virker.

Men mon ikke du burde opsøge en vagtlæge for at få lidt antihistamin, så
bliver din weekend også lidt mere afslappet.

Mvh.

Fra : Ukendt

Dato : 13-11-04 18:25

> Antihistamin? Er det piller eller? Min kæreste har asthma, kan jeg bruge
> hans inhalator til noget?
>
> Mvh. Nana
>
> Ps. Og ja, kløen er uudholdelig. Jeg flår snart den finger af.
Nej, du kan ikke bruge hans inhalator, men du kan gå på apoteket og købe
antihistamin i enten tabletform eller som en creme eller salve. Bare spørg
farmakonomen eller farmaceuten, hvad de anbefaler.
Indtil du kan komme ned og købe det kan du evt. lokalbedøve med lidokain i
en eller anden formulering.

Mvh Ragnar

Fra : bj

Dato : 12-11-04 23:23

> [...]
>
> http://www.avru.unimelb.edu.au/avruweb/arthaid.htm
>
> Venlig hilsen- Ulvir.
>
>jeg troede et bid fra Skorpion var farligt?'

bj