Værdier fra variabel i URL
Fra : Flemming Aaskov

Dato : 12-11-04 11:56

Hvad gør jeg forkert

Forside.asp:
strNavn = rs("Firma")

strLink = "<a href='firmanavne.asp?id=" & rs("firma") & "'>"
& strNavn & "</a>"

Response.Write "<li>" & strLink & "</li>"
------------------
firmanavne.asp:
strSQL = "Select * From servicerapport Where firma = " &
Request.Querystring("id")
------------------
Svar:
Fejltype:
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80040E14)
[Microsoft][ODBC Microsoft Access-driver] Der er en syntaksfejl,
fordi der mangler en operator. i forespørgselsudtrykket "firma =
Ribe Maskinfabrik".
/firmanavne.asp, line 18

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 12-11-04 12:29

Flemming Aaskov skrev:

> strLink = "<a href='firmanavne.asp?id=" & rs("firma") & "'>"

Har du ikke et id-nummer på hvert firma? Det vil være noget lettere at
bruge end firmanavnet.

> firmanavne.asp:
> strSQL = "Select * From servicerapport Where firma = " &
> Request.Querystring("id")

Når firma er en tekstværdi, skal du sætte sql-anførselstegn
(apostroffer) omkring den. Men som nævnt ovenfor vil jeg anbefale dig at
bruge et talfelt (typisk et firmaID eller lignende) i stedet. Det er
hurtigere at arbejde med for databasen og langt lettere at arbejde med
mht. sikring mod fejl o.l.

--
Jens Gyldenkærne Clausen