Printer
Fra : Michael Vilhelmsen

Dato : 12-11-04 09:31

Hej

Jeg kan finde ud af, at hente alle inst. printere.

Men hvordan finder jeg ud af, hvilken der er standard printer ?

Det har jeg nemlig behov for, da vi har nogle kunder som benytter sig af en Citrix løsning, hvor der periodisk IKKE er nogen standard printer, hvilket for QuickReport til at "gå ned"......

Michael

--
==========
Best Regards / Venlig hilsen

Michael Vilhelmsen
This is an automatic signature of MesNews.
Site : http://mesnews.no-ip.com

Fra : Harald

Dato : 12-11-04 10:48

"Michael Vilhelmsen"
<Michael.Vilhelmsen.PLEASEREMOVE@Microcom.PLEASEREMOVE.Dk> skrev i en
meddelelse news:mn.623a7d4bd93b893e.11460@Microcom.PLEASEREMOVE.Dk...
> [...]
> en Citrix løsning, hvor der periodisk IKKE er nogen standard printer,
> hvilket for QuickReport til at "gå ned"......

Jeg gætter på at du bruger Printers uniten.

Navnen på default printer
Printer.Printers[Printer.PrinterIndex]

Index på default printer, er -1 hvis der ikke er en
Printer.PrinterIndex

Mvh
HK

Fra : Michael Vilhelmsen

Dato : 12-11-04 11:18

> Jeg gætter på at du bruger Printers uniten.

Jeps.

> Navnen på default printer
> Printer.Printers[Printer.PrinterIndex]

Dvs. indtil jeg ændrer printerindex, angiver den min default printer ?

> Index på default printer, er -1 hvis der ikke er en
> Printer.PrinterIndex

Dette betyder, at har systemet ikke en default printer, er værdien -1.
Jeg kan så måle, at hvis værdien er -1, og der er printere inst. så sætte den til en værdi (f.eks. 0).

Michael

--
==========

Fra : Harald

Dato : 12-11-04 14:23

"Michael Vilhelmsen"
<Michael.Vilhelmsen.PLEASEREMOVE@Microcom.PLEASEREMOVE.Dk> skrev i en
meddelelse news:mn.62a67d4b9d9c436e.11460@Microcom.PLEASEREMOVE.Dk...

> Jeps.

> Dvs. indtil jeg ændrer printerindex, angiver den min default printer ?

Ja, og ved at sætte printerindex til -1 så vil printerindex automatisk blive
sat til default printer.

> Dette betyder, at har systemet ikke en default printer, er værdien -1.

Ja, men har været inde og kikke på koden og du kan ikke uden videre teste om
værdien er -1, en måde at teste på er sådan:

try
printer.PrinterIndex;
except
showmessage('Ingen default printer');
end;

men prøv selv at kikke på koden i printers.pas så vil du kunne se hvorfor.

/HK