Hjælp til asp
Fra : Jan

Dato : 12-11-04 08:47

Hejsa

Jeg har en hjemmeside på www.gab3.dk, hvor jeg under "Nyttige Informationer"
har noget der hedder "Ledige Lejemål" - sådan som det er nu, så mailer vores
adm.kontor de ledige opslag til mig, så konverter jeg dem til et pdf
dokument og via Frontpage lægger jeg det så ind på vores hjemmeside.
Kan det på nogen måde gøres smartere, jeg tænker på at jeg evt. via en
menuoversigt eller andet kan opdatere de ledige lejemål eller måske endnu
smartere - at vores adm.kontor selv kan gå ind på siden og opdatere ting.

Jeg kender INTET til asp, men har bare hørt at man kan bruge det til at lave
hjemmesider smartere.

Mvh

Jan

Fra : Christian M. Nielsen

Dato : 13-11-04 17:20

"Jan" <jan@soerensen.mail.dk> wrote in message

> Jeg kender INTET til asp, men har bare hørt at man kan bruge det til at
> lave hjemmesider smartere.

Du kan sagtens opdatere din/jeres hjemmeside via asp. Normalt vil du skulle
bruge et CMS system ( Content Management System ). De findes i mange
forskellige udformninger og prislag. Der er sikkert mange her i gruppen der
har lavet deres eget, til at vedligeholde deres webside, og nogle har
sikkert sat det så meget i system at de sælger det (bare et gæt fra min
side?).

Hvis du vil i gang med at lave dit eget, så er du kommet det rette sted. Her
kan du spørge om råd til opbygning og få vejledning til rettelse af de fejl
du vil støde på.

--

Mvh Christian http://www.cmnielsen.dk
Nyeste Artikel : Crenicichla compressiceps.

Fra : terje

Dato : 13-11-04 18:26

Jan wrote:
> [...]
>
> Jeg kender INTET til asp, men har bare hørt at man kan bruge det til at lave

Etter min mening har du helt rett. Det kan gjøres smartere. Er det ikke
mye enklere for dine brukere å kunne se leieobjektet direkte med tekst
og bilder på en vanlig web side, istedet for å måtte laste ned en PDF
fil? Og du vil spare mye ekstra arbeid. Og ja, ditt adm. kontor kan
utmerket godt legge denne informasjonen ut på web siden selv. Da trenger
du et eller annet system spesielt designet for dette. Det kalles ofte
for CMS system, Content Management System, som Christian skriver, og det
kan utmerket godt lages med ASP. Det finnes antakelig tusenvis av slike
programmer på internett, både gratis og fryktelig dyre, og noen ganger
er de som er gratis de beste

Det er vanskelig å si hvor du bør starte. Du sier at du ikke kan noe om
ASP. Et slikt system kan helt sikkert lages ved hjelp av FrontPage og
ferdigproduserte templates. Kanskje du skal starte der? Studer
hjelpefilene til Frontpage og se om du ikke finner noe du kan bruke.

terje?