MS Windows
briani 27239
Internet forbindelse efter SP2
Fra : Søren V. Pedersen

Dato : 12-11-04 01:28

Jeg har ved Gud fortrudt opdatering med SP2!

Jeg har ingen problemer med Outlook Express, men jeg kan ikke få stabil
forbindelse til internettet (med ADSL). Lige når jeg starter puteren går
det, men efter kort tid dør forbindelsen (kan ikke finde server....). Efter
genstart kører det igen - kortvarigt.

TDC Hotline gav et par råd, som ikke løste problemet - og henviste til
Microsoft. Microsoft gjorde opmærksom på mit anti-virus (eZ Armor). Det har
jeg nu afinstalleret - men det har ikke ændret situationen. Min søn kører
via routeren på samme forbindelse - har også SP2 - men ingen problemer, så
problemet ligger på min PC.

Tænker på, om problemet måske ligger på netkortet - men det har jo virket?
TDC nævnte, at SP2 godt kan ændre indstillinger på netkortet. Hvordan kan
jeg ændre det "tilbage"? Og havd gør jeg i øvrigt?

Hvem kan hjælpe?
Søren

Fra : ///JJ

Dato : 12-11-04 02:37

Søren V. Pedersen wrote:
> Jeg har ved Gud fortrudt opdatering med SP2!

*SUK*
Denne her gruppe bør snart skifte navn til dk.edb.system.ms-windows.sp2brok

> Jeg har ingen problemer med Outlook Express, men jeg kan ikke få
> stabil forbindelse til internettet (med ADSL).

Vil det sige at det er din browser der er problemet, eller er det fordi du
henter så lidt mail at du ikke mærker at/om forbindelsen også her er
påvirket?

> Tænker på, om problemet måske ligger på netkortet - men det har jo
> virket? TDC nævnte, at SP2 godt kan ændre indstillinger på netkortet.
> Hvordan kan jeg ændre det "tilbage"? Og havd gør jeg i øvrigt?

Du kan evt. prøve om du kan finde en nyere driver hos producenten af dit
netkort/bundkort. Eller skifte netkort (til en model der bruger en anden
driver)

///JJ

Fra : Søren V. Pedersen

Dato : 13-11-04 00:52

> Vil det sige at det er din browser der er problemet, eller er det fordi du
> henter så lidt mail at du ikke mærker at/om forbindelsen også her er
> påvirket?

Det er kun browseren - ingen problemer med at hente eller checke mail,
ligesom jeg jo også kan skrive her i gruppen.

> Du kan evt. prøve om du kan finde en nyere driver hos producenten af dit
> netkort/bundkort. Eller skifte netkort (til en model der bruger en anden
> driver)

Jeg har prøvet at checke for ny driver, men har ikke fundet nogen.

Jeg kunne selvfølgelig prøve at bytte entkort med min søn - han har ikke
haft problemer (bruger samme router/forbindelse). Det må prøves!

Hilsen
Søren

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 13-11-04 08:17

"Søren V. Pedersen" skriver:

> Det er kun browseren - ingen problemer med at hente eller checke mail,
> ligesom jeg jo også kan skrive her i gruppen.

Bare sådan for sjov, prøv at instaler en alternativ browser.

Jeg kan anbefale Mozilla browseren, evt Firefox, som får gevaldigt meget
omtale for tiden (sidder i dag på 6% markedet).

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Søren V. Pedersen

Dato : 13-11-04 16:40

Hej Klaus

Jeg var faktisk selv kommet på samme ide - og har også prøvet. Men
resultatet var det samme.

Det får mig til at tro, at fejlen måske ligger i netkortet (selvom jeg så
ikke forstår, at OE kører fint (som dette indlæg viser!)).

Jeg har idag prøvet at fjerne netkorte og driver og det hele - og så sætte
det i igen. Det ser ikke ud til at hjælpe synderligt. Så næste skridt er at
prøve et andet netkort.

Fandens til bøvl for en opdaterings skyld!

Hilsen
Søren

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 13-11-04 18:06

"Søren V. Pedersen" skriver:

> Jeg var faktisk selv kommet på samme ide - og har også prøvet. Men
> resultatet var det samme.

Okay, det er måske HTTP dit system ikke kan klare. Kan du lave en FTP
overførsel ?

> Det får mig til at tro, at fejlen måske ligger i netkortet (selvom jeg så
> ikke forstår, at OE kører fint (som dette indlæg viser!)).

OE "sparker" til netkortet (tcp/ip protokollen), hver gang den vil
noget.

> Jeg har idag prøvet at fjerne netkorte og driver og det hele - og så sætte
> det i igen. Det ser ikke ud til at hjælpe synderligt. Så næste skridt er at
> prøve et andet netkort.

Tror ikke at det hjælper.

> Fandens til bøvl for en opdaterings skyld!

Så afinstaller SP2 !

Fra : El Guapo

Dato : 13-11-04 10:27

///JJ wrote:

> *SUK*
> Denne her gruppe bør snart skifte navn til
> dk.edb.system.ms-windows.sp2brok

JJ, jeg er sikker på at SP2 kører perfekt for dig og al respekt for det.
Men vi er også mange for hvem SP2 er en ren katastrofe!

SP2 har ødelagt mange Windows XP installationer for folk. Også for mig.
Derfor vil der helt naturligt komme mange SP2-relaterede spørgsmål i
ALLE Windows-XP nyhedsgrupper.

For DIG er det måske "BROK", men for dem som har SP2-problemer er
det reelt nok.

Det værste ved SP2 er ikke så meget, at den kan risikere at ødelægge ens
Windows XP. Det kan man klare ved at afinstallere den igen eller ved at
restore sin image-backup.

Nej, det værste er, at dem som IKKE har haft problemer med SP2, har
denne holdning: "JEG har ingen problemer med SP2. Altså ER der ingen
problemer med SP2. Hvis DU har problemer med SP2, så er du enten
dum eller bare inkompetent!"

Indtil Microsoft finder ud af at løse nogle af alle de problemer, som SP2
har skabt for deres kunder, kommer du nok til at finde dig i mere
"SP2-BROK" her i gruppen.

E.G.

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 13-11-04 11:04

"El Guapo" <dummy@address.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Indtil Microsoft finder ud af at løse nogle af alle de problemer, som SP2
> har skabt for deres kunder, kommer du nok til at finde dig i mere

Hej El Guapo
Tilsyneladende er det sådan at det er "snavs" af en eller anden art der gør
at folk får problemer når de installerer SP2, det kan man se af disse udsagn
"kan ikke få min maskine til at køre med SP2" lidt senere "har formateret og
indlæst XP med SP2 og nu virker alt" disse udsagn får mig til at tro at
enten har folk noget hardware der ikke er installeret rigtigt eller noget
software der ikke er helt rent i krogene og derfor laver konflikt med en SP2
der alt andet lige stiller større krav til til hard og software.
--
Med Venlig Hilsen
Paul Østerby Sørensen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 13-11-04 11:07

"Paul Østerby Sørensen" skriver:

> Tilsyneladende er det sådan at det er "snavs" af en eller anden art der gør
> at folk får problemer når de installerer SP2,

I nogle tilfælde, ja, i andre nej.

Min stationære ville ikke installere SP2, den prøvede selv en 3-4 gange,
indtil jeg aktivt hindrede den i det. Senere, hvor jeg tvang den i gang
med at hente gik det fint. Og der var ikek lavet noget om i mellemtiden.

Fra : El Guapo

Dato : 14-11-04 10:54

Paul Østerby Sørensen wrote:
> [...]
> krogene og derfor laver konflikt med en SP2 der alt andet lige
> stiller større krav til til hard og software.

Hej Paul.

Vi er lidt enige, selvom jeg ser sagen fra en helt anden vinkel...

I kraft af mit job som it-tekniker har jeg også gjort den erfaring, at
hvis man installerer SP2 på en nogenlunde "jomfruelig" Windows XP,
f.eks. lige efter en install, så kører det bare helt uden problemer. Men
hvis
man installerer SP2 på en Windows XP, som har været i BRUG i nogen
tid, med fuldt ud Windows-XP-kompatible og Microsoft-godkendte
device-drivere og ditto programmer, så kan man alligevel risikere at få
ødelagt sin Windows XP. Og det kan jo kun være fordi nogle programmer
og/eller drivere, som hidtil har være 100% kompatible med Windows XP,
nu lige pludselig ikke længere er kompatible.

Jeg kan ikke lide, at du betegner dette som "snavs". Jeg kunne forstå
det, hvis vi taler om snedige "tweaks" og cowboy-tricks med registrerings-
databasen, men ikke når der er tale om almindelig lige-efter-bogen
hverdags BRUG af systemet.

Jeg mener ikke at det er os Microsoft-kunders opgave at knokle i timer
og dage i et desperat forsøg på at gøre vores Windows XP kompatibel
med SP2. Det er ikke mig og mit operativ system, der er i konflikt med
SP2. Det er omvendt!!! [bande & svovle!]

Jeg synes at M.S. har ladt mange af deres kunder i stikken med SP2.
Hvor mange almindelige Windows XP brugere har en jordisk chance
for selv at lokalisere og afhjælpe de problemer som SP2 medfører?
Vi ser kun en brøkdel af dem her i gruppen.

Men som bekendt så KAN man leve lykkeligt uden SP2. Og så kan man
sagtens træde vande indtil den næste Windows version kommer på
gaden, hvor det hele så starter forfra.

E.G.

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 14-11-04 11:44

> [...]
>
> Men som bekendt så KAN man leve lykkeligt uden SP2. Og så kan man
> sagtens træde vande indtil den næste Windows version kommer på

Hej E.G.
Jeg tror vi nok er enige men lige mangler en definition af hvad "snavs" er
og jeg kan ikke lige finde på en definition her og nu, men kan sige at jeg
forsøger at pleje min XP installation rimeligt godt (1½ år) dvs ikke spil og
efter afprøvning af diverse programmer fjerne spor i reg. SP2 kørte lige ind
fra win update uden probs. men fandt så senere ud af at der var nogle
indstillinger på GFX. kortet jeg ikke længere kunne bruge, så ny
installation af driver til kortet og alt virkede på ny, kan sige at venner
og kollegaer der spiller eller ukritisk downloader alt muligt fra nettet har
haft problemer med SP2 dette gælder for en stor del også for dem med modems
og ADSL forbindelser men dette kan jo hænge sammen hvad ved jeg
--
Med Venlig Hilsen
Paul Østerby Sørensen

Fra : El Guapo

Dato : 14-11-04 15:28

> [...]
> med SP2 dette gælder for en stor del også for dem med modems og ADSL
> forbindelser men dette kan jo hænge sammen hvad ved jeg

Hej igen Paul.

Din pointe synes at være: "Lad være med at BRUGE dit operativsystem,
så virker det altid."

Og heri kan jeg ikke være mere enig!

E.G.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 14-11-04 15:32

El Guapo skriver:

> Din pointe synes at være: "Lad være med at BRUGE dit operativsystem,
> så virker det altid."
>
> Og heri kan jeg ikke være mere enig!

LOL - kan må så få dig til at bruge lidt klippeteknik i stedet ?

Fra : El Guapo

Dato : 14-11-04 15:41

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> El Guapo skriver:

> LOL - kan må så få dig til at bruge lidt klippeteknik i stedet ?
>

> Klaus

???

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 14-11-04 16:22

El Guapo skriver:

> ???

Du citerer de 5 foregående indlæg. Jeg skulel scrolle 6 sider ned, inden
jeg kunne se, hvad du skrev. Jeg var lige ved at opgive.

Læs evt lidt her:
http://home6.inet.tele.dk/moppe/news.html#4. Citattaknik.

Fra : El Guapo

Dato : 14-11-04 22:34

Klaus D. Mikkelsen wrote:

> Du citerer de 5 foregående indlæg. Jeg skulel scrolle 6 sider ned,
> inden jeg kunne se, hvad du skrev. Jeg var lige ved at opgive.

> [...]

Klaus dog... Lov mig at du ikke giver op blot på grund af en
enkelt ballademager som mig.

Nu bøjer jeg mit hoved i skam, angrer min ugerning og lover
at det ALDRIG vil ske mere.

E.G.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 15-11-04 06:30

El Guapo skriver:

> Klaus dog... Lov mig at du ikke giver op blot på grund af en
> enkelt ballademager som mig.

Du kan være ganske rolig

> Nu bøjer jeg mit hoved i skam, angrer min ugerning og lover
> at det ALDRIG vil ske mere.

Nej, du lover at forsøge - det er godt nok.
Og jeg kan se at du kan jo godt

Fra : ///JJ

Dato : 13-11-04 20:36

El Guapo wrote:

> JJ, jeg er sikker på at SP2 kører perfekt for dig og al respekt for
> det. Men vi er også mange for hvem SP2 er en ren katastrofe!
<snip fin forklaring>>

Fair nok - måske er det der irriterer mig mest tonen (åh hvor er livet dog
blevet træls efter SP2), og at dem der har problemer, er tilbøjelige til
straks at lange ud efter MS. Tag det som en udfordring - det er ingen der
tvinger jer til at køre med SP2 - din pc kan godt holdes opdateret imod MS
huller alligevel

///JJ

Fra : Søren V. Pedersen

Dato : 14-11-04 01:10

Jeg havde ingen intentioner om at være et brokkehoved. Jeg er enig med JJ
om, at livet er for kort til brok. Men jeg er temmelig frustreret over, at
min IE pludselig ikke virker mere - og hverken TDC eller Microsoft kan
tilsyneladende hjælpe ret meget. Det betyder altså, at en opdatering, som
skulle gøre min forbindelse bedre (og sikrere) pludselig gør, at jeg IKKE
har Internet mere end 3-5 minutter ad gangen. Er det en forbedring? Og
hvordan løser jeg problemet? Jeg er ikke specielt kompetent inden for
diverse protokoller og indstillinger o.s.v. Så jeg aner faktisk ikke,
hvordan jeg kommer på igen - andet end en komplet formattering - og så kan
jeg bruge hele næste uge på at redde data og geninstallere. Det er for mig
lidt mere end en udfordring, må jeg indrømme!

Det er iøvrigt tankevækkende, at en simpel søgning på Google med "SP2
connection problems" giver 241.000 hits! Jeg er altså ikke den eneste!

Fra : Lone Groes

Dato : 14-11-04 02:53

"Søren V. Pedersen" <drus@mail.dk> skrev i en meddelelse
>...................................................Det betyder altså, at en opdatering, som
> skulle gøre min forbindelse bedre (og sikrere) pludselig gør, at jeg IKKE
> har Internet mere end 3-5 minutter ad gangen.

Har du sp2-popupblokkeren slået til? Kan være det er dén der laver balladen?
--
vh Lone

Fra : El Guapo

Dato : 14-11-04 16:15

///JJ wrote:

> [...]
> udfordring - det er ingen der tvinger jer til at køre med SP2 - din
> pc kan godt holdes opdateret imod MS huller alligevel

Jeg beklager tonen, men bortset fra det, så kunne ikke drømme om
at bruge ordet "træls". Dertil bor jeg for langt østpå.

- Det er jo MS, der fortæller os at SP2 er en livsvigtig opdatering.
- Der er MS, der har fremstillet SP2.
- Det er MS, der via deres egen AUTOMATIC UPDATES
leverer og installerer SP2 på kundernes PC'ere.

Og når det så (for nogen) ikke fungerer længere, så mener du altså,
at det er FORKERT at bebrejde MS !? Den kunne jeg godt tænke
mig at du uddyber en anelse. Hvem skal man så bebrejde?
Skal vi i stedet trække på smilebåndet og sige "Sh*t happens!"?

"Tag det som en udfordring!". LOL. Jo tak JJ, du og jeg kan måske nok
løse vores problemer selv, som de "IT-freaks" vi er, men jeg taler især om
menigmand, som ikke har en ærlig chance for at forstå problemerne og
da slet ikke løse dem.

E.G.

Fra : ///JJ

Dato : 14-11-04 17:12

El Guapo wrote:
> [...]
> mig at du uddyber en anelse. Hvem skal man så bebrejde?
> Skal vi i stedet trække på smilebåndet og sige "Sh*t happens!"?

Jeg ville gerne gå ind i en diskussion om emnet, men det må i så fald vente
lidt, desværre, for jeg får meget travlt den næste uge.
Men jeg kan godt se din pointe :)

///JJ

Fra : Henning

Dato : 17-11-04 07:14

> [...]

> løse vores problemer selv, som de "IT-freaks" vi er, men jeg taler især om
> menigmand, som ikke har en ærlig chance for at forstå problemerne og

Tjah? Jeg har haft computere lige siden VIC 19 kom på markedet,
fik så en VIC 20 og der efter gik det slag i slag over commendore 64,
amiga 500, sjovt at programmere selv, også i c+ til amigaen, i dag
kan jeg ikke længere følge med og gennemskue windows, jeg stod af
efter windows for work-groups.
Så i dag føler jeg mig i høj grad som menigmand, selv om jeg er
superbruger på mit arbejde i forhold til nogle databace programmer,
men de er nu også fra IBM.

hmm

Fra : Henning

Dato : 17-11-04 07:00

> [...]

> Indtil Microsoft finder ud af at løse nogle af alle de problemer, som SP2
> har skabt for deres kunder, kommer du nok til at finde dig i mere

Vel talt! Det er sørme ikke brok, og når de for hvem det kører
perfekt, ikke kan komme med løsninger på problemerne, burde de
holde sig fra at besvare indlæg med: Her kører det bare fint, det
hjælper intet, kun gør det vanskeliger at finde et brugbart svar

Min kones PC kører med Sp2 og det virker, men min PC virker
_ikke_ med Sp2 og jeg har ikke fundet nogle løsninger på
problemet, Microsoft burde på nuværende tidspunkt, have fundet
løsningen på de problemer der nu engang er for manges vedkommende,
om der er programkonfligter, om den overskriver indstillinger
uhensigtsmæssigt og ikke lader orginalinstillingerne fra foregående
installationer vedblive at virke, ikke laver en fiere-wall der stopper
aktiviteter uden at spørge om lov, måske fordi en hjemmeside
indeholder et " fy ord" etc. etc.

MVH
Henning

Fra : John T.

Dato : 12-11-04 07:25

> [...]
> TDC nævnte, at SP2 godt kan ændre indstillinger på netkortet. Hvordan kan
> jeg ændre det "tilbage"? Og havd gør jeg i øvrigt?

Jeg ved ikke om du har følgende mulighed som jeg ?
Jeg kører med en LAN forbindelse (Antennekabel)
og i kontrolpanel>Netværksforbindelser>Understøttelse,
er der en knap "reparer"
Hvis du har denne knap, så prøv det !!
Mvh. John

Fra : Søren V. Pedersen

Dato : 13-11-04 00:53

Jeg har skam denne knap og har prøvet den - uden succes.

Hilsen
Søren

Fra : Kurt

Dato : 12-11-04 21:05

Søren skriver: Jeg har ved Gud fortrudt opdatering med SP2!

Jeg havde nøjagtig samme problemer, både medOE og med IE.
Forsøgte på alle måder, uden resultat.
Jeg formaterede PCèn og efter geninstallation, installerede jeg SP2 fra
CD-Rom, (kan købes som tillæg i div.PC blade)
Det virkede, nu kører PC/SP2 og adsl forbindelsen som den skal.

Du kan måske nøjes med at afinstallere SP2 på: Kontrolpanel/Tilføj-Fjern
programmer, derefter:
Afbryd adsl forbindelsen - luk dit antivirusprogram
Prøv derefter med en CD-Rom installation. Måske virker det.

Hilsen Kurt

Fra : Søren V. Pedersen

Dato : 13-11-04 00:55

Det er kun IE hos mig - OE fungerer fint.

Jeg vil helst undgå en formatering - så det er da et forsøg værd at købe et
blad med CD'en.
Tak.
Hilsen
Søren