MS Windows
briani 27239
Installation af WinXP på ny HDD (uafhængig~
Fra : Peter Fjelsten

Dato : 11-11-04 23:24

Svende på dk.edb.system.ms-windows,

OK, dette er situationen:

Jeg har en nuværende harddisk hvor WinXP er installeret (C). Den har
andre partitioner (E, G)

Jeg har købt en ny harddisk, hvor jeg har installeret WinXP på (den
hedder D både i det nye og det gamle windows).

Med tiden vil jeg fjerne den gamle harddisk (C).

Men hvis jeg fjerner den gamle harddisk (C), vil WinXP på den nye ikke
starte. Jeg har endnu ikke installeret nye programmer på partitionerne
på den nye harddisk (H, P, N) - men jeg er bange for at WinXPs
drevbogstav skal ligge fast, før jeg begynder at installere programmer.

Kan jeg redde dette eller er der ikke andet for end at formattere den
nye harddisk, koble den gamle fra (strømmen) og geninstallere WinXP fra
CD?

--
<author> Peter Fjelsten </author>
<e-mail valid> yes </e-mail valid>

Fra : Pico

Dato : 12-11-04 00:46

Peter Fjelsten wrote:
> [...]
> hedder D både i det nye og det gamle windows).
>
> Med tiden vil jeg fjerne den gamle harddisk (C).

Ja så er det ikke smart det du har gjort

> [...]
> på den nye harddisk (H, P, N) - men jeg er bange for at WinXPs
> drevbogstav skal ligge fast, før jeg begynder at installere

Det er på grund at boot.ini på C, skjult fil der bestemmer hvilke XP der
skal starte, bør kunne ændres og flyttes til D.

> Kan jeg redde dette eller er der ikke andet for end at formattere den
> nye harddisk, koble den gamle fra (strømmen) og geninstallere WinXP
> fra CD?

Det bør kunne redes jeg vil bare ikke gøre mig klog på det, men det er
da ikke særligt slemt at geninstallere eller lave en reperation.
Pico

Fra : /Ole \(6000\)

Dato : 12-11-04 12:44

Det er ikke lige den smarteste måde du har gjort tingene på, men det jokker
vi så ikke mere i

Prøv, at koble den gamle fra, boot op på XP cd'en og vælg rep. Så burde den
lave en bootsector, så du kan starte op på den nye..... vil jeg mene.....
tror jeg, men der er ikke noget forgjort i at prøve. Eller er der kun den
tunge vej tilbage.

/Ole

Fra : Peter Fjelsten

Dato : 12-11-04 15:34

/Ole (6000) wrote in Message-ID:
<4194a1d9$0$23052$ba624c82@nntp05.dk.telia.net>:

> [...]
> burde den lave en bootsector, så du kan starte op på den nye..... vil
> jeg mene..... tror jeg, men der er ikke noget forgjort i at prøve.

Ja, den løsning er jeg også kommet frem til.