rammer fylder ikke hele siden
Fra : bubber

Dato : 11-11-04 16:44

Som ny web-designer har jeg et problem, som måske er simpelt, men som jeg
ikke kan løse.
Jeg har siddet og konstrueret min hjemmeside på en 17"" skærm og har brugt
rammer. I topramme og venstre ramme har jeg indlagt en jpg.fil.

Når jeg åbner siden i på min anden 19" skærm når toprammen ikke ud til højre
skærmkant og mit venstre panel ikke ned til bunden af skærmen..

Hvordan retter jeg det ? - Kig selv på http://www.undulatklubben.dk

På forhånd tak.

Bjarne

Fra : *trads*

Dato : 11-11-04 19:18

Jeg er også nybegynder - men er du sikker på at du har angivet breden i
Procent ??

PS: Hvordan har du lavet den bjælke i midten hvor der er under menuer ???
Det kan jeg godt bruge på min side !!
www.olesenbanden.dk

Henrik

Fra : Ellen Rasmussen

Dato : 12-11-04 16:52

"bubber" <bubber@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
højre
> skærmkant og mit venstre panel ikke ned til bunden af skærmen..

Årsagen er, at du i toprammen lægger billeddet topramme1.jpg ind og giver
det en bredde på 1000 pixels. På en 19'' skærm, sædvanligvis 1024 pixels i
bredden, vil det give en margin uden billede, eller en repetition af
billedet, hvor det første slutter.
Det samme gør sig gældende i den venstre ramme, hvor du også har sat fast
højde på baggrundsbilledet. Det er ikke nogen god idé.

I rammedokumentet har du helt rigtigt brugt relativ bredde til bannerrammen
og relativ højde for den venstre ramme; men det er de faste mål, der er
årsag til manglen.

Med venlig hilsen
Ellen Rasmussen

Fra : Henrik Petersen

Dato : 24-11-04 15:22

> [...]
> højre
> skærmkant og mit venstre panel ikke ned til bunden af skærmen..

Hej Bjarne

du skal som andre har skrevet, angive breden til et Antal px og så syntes
jeg, at du skal gå væk fra frames, da man ikke kan indexsere "lave
fortrukne" på undersiderne, da det ved brug af frames, altid er forsiden der
bliver fortrukket.
Du kan bruge FX "tabeller" dette er der sikker oxo mange andre der vil sige,
at det oxo er forældet, og det er det oxo, men det er en lidt nem måde at
gribe det an på.
eller er der DIV og CSS

Dit design er jeg ikke så vil med, lidt kedeligt, billede i venstre nederste
hjørne "den gule undulat" er meget knidret. din nemu passer ikke til siden.

Fin inspiration på nettet og så er der kun hårdt arbejde...

hilsen
henrik
www.jalte.dk
www.jalte.dk/duddelutte/default.asp