MS Windows
briani 27239
Skærmopløsning
Fra : 5580

Dato : 11-11-04 14:38

Hej
Har fået sat skærmopløsningen højere en skærmen kan klare ( man er vel
optimist). Men hvordan får jeg den lige tilbage igen. Windows 98SE

Karl
Fyn

Fra : ///JJ

Dato : 11-11-04 15:01

5580 wrote:
> Hej
> Har fået sat skærmopløsningen højere en skærmen kan klare ( man er vel
> optimist). Men hvordan får jeg den lige tilbage igen. Windows 98SE

Start op i Safe Mode (F5 eller F8) lige v. boot.
Umiddelbart vil jeg også mene at den selv skifter tilbage efter 20 sek. hvis
du ikke trykker OK på det vindue der vil have dig til at bekræfte ændringen,
netop for at undgå at havne i din situation.

///JJ

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 11-11-04 15:50

///JJ skrev:

>Umiddelbart vil jeg også mene at den selv skifter tilbage efter 20 sek. hvis
>du ikke trykker OK på det vindue der vil have dig til at bekræfte ændringen,
>netop for at undgå at havne i din situation.

Man kan ikke ændre skærmopløsning i fejlsikret tilstand, da
Windows bruger en standard vga-driver.

Så løsninger at starte op i fejlsikret, som du skriver og så
fjerne grafikkortet i enhedshåndtering, genstarte og så
installere driver igen.
--
Knud

Fra : ///JJ

Dato : 11-11-04 17:05

Knud Gert Ellentoft wrote:
> [...]
>
> Så løsninger at starte op i fejlsikret, som du skriver og så
> fjerne grafikkortet i enhedshåndtering, genstarte og så

Det er jo rigtigt - tak for rettelsen.

///JJ

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 11-11-04 18:51

Knud Gert Ellentoft skriver:

> Man kan ikke ændre skærmopløsning i fejlsikret tilstand, da
> Windows bruger en standard vga-driver.

Sikker ?
Jeg mener at kan huske at man kan ændre den (godt nok ikke til fuld
opløsning) men noget andet end det den booter, for efterfølgende at
gemme det. Når man så stareter op i normal mode, vil windows står til
den lave opløsning...

Det kan jo være at jeg husker forkert.......

> Så løsninger at starte op i fejlsikret, som du skriver og så
> fjerne grafikkortet i enhedshåndtering, genstarte og så
> installere driver igen.

Den virker helt sikkert.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 11-11-04 20:45

Klaus D. Mikkelsen skrev:

>Sikker ?

Ja, så længe vi snakker om Win 9x.
--
Knud

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 11-11-04 20:47

Knud Gert Ellentoft skriver:

> Ja, så længe vi snakker om Win 9x.

Okay, det er nok bare for længe siden så