tælle antal rækker?
Fra : Andreas Christoffers~

Dato : 11-11-04 13:15

Hej

Jeg har arvet et simpelt spg. program. Jeg vil gerne have muligheden
for at placere en counter på internettet, som angiver hvor mange
besvarelser der har været.

Jeg tænker dette burde være en nem ting, da antal besvarelser er lig
rækker í mysql tabellen. Men jeg ved ingen ting

Nogen hjælp?

Mvh

og
pft
Andreas

Fra : Henrik Hansen

Dato : 11-11-04 13:32

lovepade@hotmail.com (Andreas Christoffersen) writes:

> [...]
>
> Jeg tænker dette burde være en nem ting, da antal besvarelser er lig
> rækker í mysql tabellen. Men jeg ved ingen ting

Hvis det bare er antallet af raekker i din tabel kan du lave en
mysql_num_rows() efter din mysql_query(). mysql_num_rows() retunerer
antallet af raekker af din query.

--
Henrik Hansen

Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 12-11-04 09:49

On Thu, 11 Nov 2004 13:32:28 +0100, Henrik Hansen wrote:

> Hvis det bare er antallet af raekker i din tabel kan du lave en
> mysql_num_rows() efter din mysql_query(). mysql_num_rows() retunerer
> antallet af raekker af din query.

Mjaeh - såfremt det der sendes til mysql_query() er noget som henter alle
rækkerne i tabellen.

Man kunne også bare spørge databasen om antallet af rækker:

<?php
$result = mysql_query('SELECT count(*) AS numrows FROM tabel');
$numrows = mysql_fetch_assoc($result);
print $numrows['numrows'];
?>

--