brugerregistrering eksisterende database
Fra : Andreas Christoffers~

Dato : 11-11-04 13:13

Hej gruppe,

Jeg tror dette er en nem ting, men eftersom jeg praktisk talt intet
ved om hverken php eller mysql - så: here goes:

Jeg har 'arvet' et database system hvor administratoren selv tilføjer
brugere. Nu vil jeg gerne tilføje muligheden for at brugere selv kan
registrere sig. Det skal være sådan at man indtaster sit navn og sin
email, hvorefter man får tilsendt en tilfældigkode. Selvom det
selvfølgelig vil være rart, så skal brugerne kun benytter koden een
gang, så det er ikke rigtigt væsentligt om de kan ændre den.

HVordan laver jeg et php script som kan gøre dette? Jeg kan ikke her
på stående fod huske hele database strukturen, men jeg mener der er
mindre end 10 kolonner i den relevante tabel. Men måske vil en af
kolonnerne skabe problemer?

Det er nemlig sådan, at alle brugere af systemet lagres i samme tabel.
En af kolonnerne angiver så, hvilke dele af systemet som brugeren har
adgang til (sID)

Det er mit ønske at jeg kan tænde og slukke for
registreringsmuligheden for hver enkelt (sID)

Er det muligt?

Senere kan det være at en allerede registret bruger skal have adgang
til en ny sektion. Så skal han kunne registrere sig med samme navn og
email, men modtage en ny kode, og det hele skal være bundet på på
(sID)

mvh
Andreas