redirect ved manglende email-adresse
Fra : Ronni

Dato : 11-11-04 12:47

Jeg har brugt en formular fra concor.dk:
http://concor.dk/webpages/support/formmail.htm

Men hvis man glemmer at udfylde email (ikke indgår et @) modtager
man en "kryptisk" meddelelse, som den almindelige bruger ikke kan
bruge til noget.

Hvordan kan jeg styre at hvis email ikke er udfyldt, skal
brugeren sendes til en side hvor jeg kan formulerer en mere
pædagogisk fejlmeddelelse. F.eks: "fejl.asp" ?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : *XxX*

Dato : 11-11-04 13:02

"Ronni" <ronni@designi.dk> wrote in message
> [...]
> brugeren sendes til en side hvor jeg kan formulerer en mere
> pædagogisk fejlmeddelelse. F.eks: "fejl.asp" ?

javascript validering er nok den bedste metode da den ikke kræver ås mange
server resurcer, tjek

http://www.echoecho.com/dk/jsforms.htm

Fra : terje

Dato : 11-11-04 20:17

*XxX* wrote:

> javascript validering er nok den bedste metode da den ikke kræver ås mange
> server resurcer

Javascript validering på klientens maskin er smart. Man sparer et ekstra
kall til serveren, altså sparer man også server ressurser, og alt går
raskere. Men det er ikke noe problem å unngå javascript koden og sende
akkurat hva jeg ønsker til din webserver. Adressen står som regel å lese
svart på hvitt i ditt skjemas action attribut. Den kan jeg bruke som jeg
lyster. Derfor må man også validere all data input på serveren. Alltid.
Og spesielt hvis man har tenkt å lagre disse data i en database, eller
på en annen måte skal bruke denne verdien i videre prosessering. Dette
kan gjøre stor skade.

Så på serveren kan man da gjøre f. eks. slik:
If Len(Request.Form("Email") & "") = 0 Then Response.Redirect "feil.asp"

terje

Fra : Ronni

Dato : 15-11-04 09:45

> Så på serveren kan man da gjøre f. eks. slik:
> If Len(Request.Form("Email") & "") = 0 Then Response.Redirect "feil.asp"
>
> terje

Hvor i dokumentet skriver jeg:
If Len(Request.Form("Email") & "") = 0 Then Response.Redirect "feil.asp"

??

Mvh Ronni

Fra : terje

Dato : 15-11-04 09:55

Ronni wrote:

> Hvor i dokumentet skriver jeg:
> If Len(Request.Form("Email") & "") = 0 Then Response.Redirect "feil.asp"

På første linje i asp koden?
terje

Fra : Ronni

Dato : 15-11-04 10:31

Tak for hjælpen, men jeg har et spørgsmål mere:
Nu oplyses der om en fejl, hvis man har glemt at udfylde email.

Kan jeg tilføje en funktion, der opdager hvis der mangler et @ ?

Fra : terje

Dato : 15-11-04 10:53

Ronni wrote:

> Tak for hjælpen, men jeg har et spørgsmål mere:
> Nu oplyses der om en fejl, hvis man har glemt at udfylde email.
>
> Kan jeg tilføje en funktion, der opdager hvis der mangler et @ ?

Se om du finner noe her:
http://www.aspin.com/home/tutorial/email/validati

terje