Ovf variabler mellem asp
Fra : Finn

Dato : 10-11-04 20:22

Ved ikke om overskriften er helt dækkende, men hensigten er flg.

I filen fil2.asp checkes om en værdi (en dato) findes i tabellen.

Hvis den IKKE findes skal brugeren spørges om han ønsker den oprettet eller
ikke.
Svarer han nej retuneres til oprindelig form (fil1.asp)
Svarer han ja skal den først oprettes og derefter vises/hentes frem

Findes værdien skal den vises

Mit problem ligger i ja svaret. Jeg kan ikke få eksekveret Set rs =
Conn.Execute(strSQL)
da min SQL sætning der bla. dannes på baggrund af request.form(UsDato) ikke
kommer med. Hvordan kan jeg opnå effekten.
Og gerne så jeg forbliver i samme procedure/fil2.asp

-----KODE START ------------------------------------------
Lidt kode:

If (rs.BOF Or rs.EOF) Then
' Hvis der IKKE er fundet poster på søgningen klargør til indsætning

strSQL = "INSERT INTO ....... VALUES ..........
' Set rs = Conn.Execute(strSQL)

%>
<center><form>
<input type="button" name="opret" value="Dato ukendt">
</form></center>
<%
End if

Denne rutine kaldes

Sub opret_onClick
Value = MsgBox ("Ønskes datoen oprettet ?",48+4,"Datofejl !")
If Value=6 Then
window.location="fil?.asp" // HER ER PROBLEMET
Else
window.location="fil1.asp"
End If
End Sub
---------------KODE SLUT ----------------

Håber jeg fik det formuleret tydeligt.....og at nogen kan hjælpe mig videre

Fra : terje

Dato : 10-11-04 21:36

Finn wrote:
> [...]
> Svarer han nej retuneres til oprindelig form (fil1.asp)
> Svarer han ja skal den først oprettes og derefter vises/hentes frem

Er det ikke mulig å forenkle dette litt? Hva om du presenterer 2 linker,
en Ja-link og en Nei-link:

Ja eller Nei? <a href="svar.asp?svar=ja">Ja!</a> <a
href="svar.asp?svar=nei">Nei for helvete mann!</a>
Og så i svar.asp enten opprette en ny record, eller videresende
brukeren? Du kan eventuelt også sende med den aktuelle dato verdi: <a
href="svar.asp?svar=ja&dato=21">Ja!</a>

Eller har jeg misforstått deg?

(PS: Bare ikke spør om hvordan man lagrer dato verdier i Access

terje

Fra : Finn

Dato : 10-11-04 22:34

> Er det ikke mulig å forenkle dette litt? Hva om du presenterer 2 linker,
> en Ja-link og en Nei-link:
>
> terje

Når recorden skal insertes kræver det at jeg har de dato der stammer fra en
reguest.form. alternativ skal jeg lave det om til en request.querystring og
den er jeg ikke helt lun på. Jeg skal bruge 3 sæt data, hvoraf den ene er en
dateserial og den anden en tekst hvor jeg ikke har nogen max. længde.

Så hvordan får jeg ellers fat i request.form data

Ps den med at indsætte dato i access har jeg løst

Fra : terje

Dato : 10-11-04 23:25

Finn wrote:

> [...]
> dateserial og den anden en tekst hvor jeg ikke har nogen max. længde.
>
> Så hvordan får jeg ellers fat i request.form data

Jeg vet ikke om jeg forstår deg rett, men i eksemplet jeg ga deg så
submittes dine verdier nettopp med QueryString/URI:
Disse verdiene har du på forhånd skrevet inn der via en ASP side.

Alternativt via post/Request.Form, f. eks. slik:

Eller om du også vil sende hele skjemaet (luftkode!):
<form name="MittSkjema" action="Min.asp" method="post">
<input type="hidden" name="Dato" value="20041110">
</form>
onclick="document.MittSkjema.submit();">Ja</a>

Det er mange måter å gjøre dette på, men det har lite med ASP å gjøre.
Jeg syns du skal forhøre deg i en klientscript gruppe. Du får bedre svar
der.

> Ps den med at indsætte dato i access har jeg løst

Takk og pris!

terje