far/søn sport
Fra : claus v

Dato : 10-11-04 18:29

hej gruppe

jeg kunne godt tænke mig en eller ande sport / fritidsinteresse jeg kunne
dyrke sammen med min søn

kan ikke rigtig finde ud af hvad det skal være

nogen her der kunne komme med et godt forslag

jeg er 44
min søn er 10

betingelse ikke fysisk alt for krævende

claus v

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 10-11-04 19:24

"claus v" <claus@cybercity.dk> writes:

> jeg kunne godt tænke mig en eller ande sport / fritidsinteresse jeg kunne
> dyrke sammen med min søn

Det lyder da rigtig hyggeligt. Hvad med at blive spejder af en art?
Der mangler altid ledere og det er nu rigtig hyggeligt, siger jeg, som
er vokset op i sådan en familie.

Eller ornitologi eller madlavning eller rollespil...

Under alle omstændigheder var der flere børn der skulle have en far
som dig!

Mvh Trine

--
Juletræer, normanns 100 kroner og dekorationsgran 10 kroner pr. kg.
Adventskranse fra 25 kroner og kirkegårdskranse fra 40 kroner

Fra : claus v

Dato : 11-11-04 17:58

> [...]
>
> Eller ornitologi eller madlavning eller rollespil...
>
> Under alle omstændigheder var der flere børn der skulle have en far

tak for svaret

spejder tror jeg ikke lige passer til mig og min søn
jeg er ikke lige til leder arbejde

jeg tænkte mere på et eller andet man kan gå til en fast aften hver uge

claus

Fra : phk

Dato : 10-11-04 20:35

"claus v" <claus@cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> hej gruppe
>
> jeg kunne godt tænke mig en eller ande sport / fritidsinteresse jeg kunne
> dyrke sammen med min søn

Orienteringsløb

--
Per, Esbjerg

Fra : claus v

Dato : 11-11-04 18:00

> "claus v" <claus@cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Orienteringsløb

lyder spændende men jeg er ikke typen der nyder fysisk udfol´delse helt
vildt

men af nysgerrighed hvordan foregår det mødes i en eller to gange om ugen og
drøner rundt i skoven eller er det mere i weekenderne

claus

Fra : phk

Dato : 14-11-04 14:12

> [...]
>
> men af nysgerrighed hvordan foregår det mødes i en eller to gange om ugen
> og drøner rundt i skoven eller er det mere i weekenderne

Det er nok forskelligt - vi har løbeaftener i ugen og stævner i enkelte
weekender. Man bestemmer jo selv hvor meget man vil gøre ved det ...

--
Per, Esbjerg

Fra : Inger Buchard

Dato : 10-11-04 21:07

> nogen her der kunne komme med et godt forslag
>
> jeg er 44
> min søn er 10

Fjeldvandring fra hytte til hytte om sommeren med weekendture på primitive
overnatningspladser forår og efterår som træning.

Inger

Fra : claus v

Dato : 11-11-04 18:03

> Fjeldvandring fra hytte til hytte om sommeren med weekendture på primitive
> overnatningspladser forår og efterår som træning.
>
> Inger

lyder spændende er der klubber inden for den slags
og hvor træner man i vestjylland (esbjerg)

claus

Fra : Inger Buchard

Dato : 11-11-04 20:20

Du kan tage turen fra Blåvand til Vejle - eller omvendt - i etaper; der er
overnatningspladser undervejs.
Folderen Holme Å finder du på biblioteket.
Dansk Vandrelaug har ture året rundt.

Fra : BJ

Dato : 10-11-04 23:33

"claus v" <claus@cybercity.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> nogen her der kunne komme med et godt forslag
>
> jeg er 44
> min søn er 10

Denne hobby/fritidsinteresse har min søn og jeg haft megen fornøjelse af:

http://www.rc-unionen.dk

Den kræver naturligvis lidt snilde mv.

Bjørn Jørvad

Fra : claus v

Dato : 11-11-04 18:10

> Denne hobby/fritidsinteresse har min søn og jeg haft megen fornøjelse af:
>
> http://www.rc-unionen.dk
>
> Den kræver naturligvis lidt snilde mv.

Det lyder da spændende

hvad gør i her i de mørke dage det er vel ikke nemt at flyve i mørket
holder i faste klubdage i hverdagen og hvad sker der sådan en aften

claus

Fra : Peter Pan

Dato : 11-11-04 20:31

> Det lyder da spændende

Det er det også

> hvad gør i her i de mørke dage det er vel ikke nemt at flyve i mørket
> holder i faste klubdage i hverdagen og hvad sker der sådan en aften

Vi flyver i dagtimerne hvor der er lyst, hovedsageligt i weekenderne. En del
klubber har også indedørs flyvning i sportshaller og lign. med el modeller.

Og ellers bruger man vinteraftenerne til at bygge nye modeller, og fixe de
gamle, der har fået lidt knups i landingerne, eller manglen på samme....

Hvis du er mere interesseret, kan jeg anbefale at finde en klub i nærheden
af hvor I bor (se under klubber på rc-unionens hjemmeside), og tage ud og se
dem flyve en lørdag eller søndag med godt flyvevejr (tørvejr med ikke alt
for meget vind) Og snak lidt med dem om hvad der skal til for at komme
igang. Måske ligefrem få lov at få en prøvetur med en træner. Mange har
flamingo modeller, som ikke tager store skader af styrt, som man ofte kan få
lov at prøve mens der står en kyndig ved siden af, klar til at hive
fjernbetjeningen fra dig, hvis snuden bevæger sig mod jorden......

Mvh
Anders

Fra : BJ

Dato : 11-11-04 22:23

"claus v" <claus@cybercity.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Det lyder da spændende

Det er ganske sjovt og ikke mindst udviklende da i vil få kendskab til
byggeprincipper og materialer, elektronik, motorer, brændstofer osv. osv.,
men vigtigst af alt godt kammeratskab og omgang med en forfærdelig masse
hjælpsomme, venlige mennesker.

Ganske nyttigt for et ungt menneske med lyst og evne for "mekanik" i ordets
bredeste forstand.

> hvad gør i her i de mørke dage det er vel ikke nemt at flyve i mørket
> holder i faste klubdage i hverdagen og hvad sker der sådan en aften

Skriv en mail til formanden for den lokale klub:

eks. http://www.emf.esenet.dk/

Her er samtlige under RC-Unionens "flag" i dit nærområde:

http://www.rc-unionen.dk/Klubber/klub.asp?Amt=rib&Klubnr=0

PS: Du og sønnike kunne starte med en tur på biblioteket og låne en god stak
Modelflyvenyt.... ganske gratis..

Bjørn Jørvad

Fra : Brian Larsen

Dato : 10-11-04 23:41

> [...]
> dyrke sammen med min søn
>
> kan ikke rigtig finde ud af hvad det skal være
>
> nogen her der kunne komme med et godt forslag

Hej'sa.

Hvad med skydning. Det er en god sport til alle aldre, og kan facinerer de
fleste unge drenge.

Mvh. Brian

Fra : claus v

Dato : 11-11-04 18:06

> Hvad med skydning. Det er en god sport til alle aldre, og kan facinerer de
> fleste unge drenge.
>
> Mvh. Brian

Det lyder rigtig sjovt

kan man dyrke det sammen altså her tænker jeg på samme træningstider og evt
konkurencer
og ikke mindst skal man ikke være en vis alder for at gå til skydning

hvad med våben er det noget man låner i klubben eller skal man ud at købe

har du evt et link til en klub omkring esbjerg

claus

Fra : Brian Larsen

Dato : 11-11-04 22:16

> [...]
>
> hvad med våben er det noget man låner i klubben eller skal man ud at købe
>
> har du evt et link til en klub omkring esbjerg

Ja, det er rigtigt sjovt.

De fleste klubber har fælles træningstider / aftener og stævner.
Der er ingen aldersbegrænsning, dansk skytteunion har medlemmer fra 7 år og
opefter.
Som nyt medlem låner man våben af klubben, ( man skal dog betale for
ammunition ). Så kan man købe sit eget våben senere.

I skulle prøve at tage ud i en klub til en træningsaften og kigge lidt på,
og snakke med nogle af de andre medlemmer. Jeg kan se at der er en i
Esbjerg.

Her er lige et par links.

http://hjem.get2net.dk/Esbjerg-Skyttekreds
http://www.skytteunion.dk/
http://www.skytten.dk/
http://www.jyllandsskytteforbund.dk/

Mvh. Brian

Fra : Lene

Dato : 11-11-04 15:59

> [...]
> dyrke sammen med min søn
>
> kan ikke rigtig finde ud af hvad det skal være
>
> nogen her der kunne komme med et godt forslag

Hvad med at starte med et besøg på en travbane. Trav er spil, sport og
spænding *s* Og i øvrigt ski.. skægt!

Mvh. Lene

Fra : claus v

Dato : 11-11-04 18:11

> Hvad med at starte med et besøg på en travbane. Trav er spil, sport og
> spænding *s* Og i øvrigt ski.. skægt!
>
> Mvh. Lene

tror ikke lige det har interessen

claus

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 11-11-04 17:27

"claus v" <claus@cybercity.dk> wrote in message
> [...]
> dyrke sammen med min søn
>
> kan ikke rigtig finde ud af hvad det skal være
>
> nogen her der kunne komme med et godt forslag

Lystfiskeri, skydning, bueskydning, modeltog, rode med knallert/bil.

Mvh

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk

Fra : claus v

Dato : 11-11-04 18:12

> Lystfiskeri, skydning, bueskydning, modeltog, rode med knallert/bil.
>
> Mvh
>
> Aragorn_DK

bueskydning lyder da skægt

er der en klub omkring esbjerg

claus

Fra : Crazy Camilla

Dato : 12-11-04 00:50

> bueskydning lyder da skægt
>
> er der en klub omkring esbjerg
>
> claus

Bueskydning er en spændende sportsgren... i øvrigt også rigtig god til såvel
fysisk som psykisk handicappede...

Man kan gå til det fra 1. klasse ca.

MVH Camilla.

Fra : mk \(5220 Odense SØ\~

Dato : 14-11-04 22:01

> bueskydning lyder da skægt
>
> er der en klub omkring esbjerg
>
> claus

Vi, far og søn på 10 år, går til bueskydning på Fyn, men prøv at se her
http://bl-viking.dk/

Mvh Morten

Fra : claus v

Dato : 15-11-04 22:15

> Vi, far og søn på 10 år, går til bueskydning på Fyn, men prøv at se her
> http://bl-viking.dk/
>
> Mvh Morten

Tak for det fine link
det var lige det vi skulle bruge

men desværre falder træningstiden sammen med knægtens taekwondotid
øv øv

claus

Fra : kemster

Dato : 26-11-04 13:30

> bueskydning lyder da skægt

Jeg har da en gammel bue til at ligge, hvis det bliver den sportsgren i
vælger
Den kunne da blive til salg hvis det var..... bare så ved du det

MVH
Kemster

Fra : Dann Larsen

Dato : 24-02-05 03:49

Hejsa..

Dart er faktisk en rigtig god far/søn sport.... Det er billigt og ikke
fysisk krævende men kræver stadig noget træning og så er der er dartklub i
jeres by...

Hvis du vil vide mere om det er du velkommen til at sende mig en mail..Jeg
har selv spillet i 13år.

Mvh Dann

Fra : claus v

Dato : 27-02-05 18:33

> [...]
> jeres by...
>
> Hvis du vil vide mere om det er du velkommen til at sende mig en mail..Jeg

hej Dann tak for svaret

er dart ikke noget med øl og lidt druk til klubaftenerne eller er det blevet
mere seriøs

spillede lidt dart i en klub i århus for nogen (15 år siden)

claus

Fra : Dann Larsen

Dato : 27-02-05 21:01

Jeg syntes generalt dart er rimelig seriøst... Jeg kan selvfølgelig kun
snakke for min egen klub.. Der er mange som betragter dart som en
værtshussport, men det syntes jeg absolut ikke er tilfældet...Dart blev for
nogen år siden optaget som medlem af Dansk idræts forbund og det syntes jeg
osse tyder på det er en seriøs sport..

Her er lige et par links du måske kan bruge til noget.
http://www.dart-ddu.dk/
http://www.dosdesign.dk/edk/ (esbjerg dartklub)
Så vidt jeg ved går Esbjerg meget op i deres junior dart og de kommer med
til mange stævner og sådan.

Jeg håber det kan hjælpe lidt. Ellers spørger du bare..

Mvh Dann