Nyhedssystem med JavaScript + ASP
Fra : dj_uncas@aoa.dk

Dato : 10-11-04 18:28

Hej NG

Jeg er i gang med en (for mig) ny type nyhedssystem, hvor der vises en liste
med nyhedsoverskrifter i venstre side, og når man klikker på en vises selve
nyheden via JavaScript i højre side. Mit problem er at integrere ASP ind i
funktionen således at alle nyhederne hentes fra en database. Jeg har rodet
lidt, men har ikke nogen reel ide om hvad jeg laver.

Koden:
--------

<head>
<title>test</title>
h2
{
cursor: pointer;
margin-top: 0;
margin-bottom: 0
}

div
{
width: 130px
}

#newsList
{
width: 25%;
float: left;
border-right: 1px solid #999999;
padding: 1em;
}

#article
{
width: 50%;
float: right;
}
<script type="text/javascript">
var current = null;
function article(id) {
var elm = document.getElementById(id);
if (elm.style.display=="block") {
elm.style.display = "none";
current = null;
} else {
elm.style.display = "block";
if (current != null) {
current.style.display = "none";
}
current = elm;
}
}
</script>
</head>

Fra : terje

Dato : 10-11-04 20:58

dj_uncas@aoa.dk wrote:
> [...]
> funktionen således at alle nyhederne hentes fra en database. Jeg har rodet
> lidt, men har ikke nogen reel ide om hvad jeg laver.

Min første tanke er at man må huske å skille mellom den koden du postet
i ditt innlegg, som kjøres på klienten, og ASP kode som må avvikles av
en web server.

Min andre tanke er: Du starter med å kalle en ASP side som produserer
den html-koden du postet. ASP henter alle overskrifter og artikler fra
databasen og skriver så dette inn i din html-kode.

terje?