Win98: Hvordan opretter jeg internetforbin~
Fra : Jakob G.

Dato : 10-11-04 18:05

Hej i gruppen!

Jeg er ved at installere en maskine med Win98 til min far. Han kører med
56K, men der sidder også et Netværkskort i maskinen, så det ville jeg bruge
sålænge jeg roder med den hjemme hos mig.
På min XP-maskine opretter den jo åbenbart selv forbindelse når der er et
kabel og et netkort, men det gør Win98 tilsyneladende ikke.
Jeg ved ikke hvordan man gør (opsætter), men netværkskortet (Realtek RTL8139
PCI Fast Ethernet) er installeret og fungerer (jvf. Enhedshåndteringen).
Hvad skal man ellers gøre? Skal der indstilles noget? Ja, jeg er absolut
amatør på området... Håber I gider hjælpe.

--
Hilsen Jakob

Fra : Sander

Dato : 10-11-04 20:21

Kontrolpanel - internet indstillinger - forbindelse.
Håber du kan finde ud af det, jeg kan ikke huske præcis hvordan
det ser ud da det er længe siden jeg har haft en win 98.
Sander

Fra : Jakob G.

Dato : 11-11-04 12:26

> Kontrolpanel - internet indstillinger - forbindelse.

Sig lige til hvis det egentlig hører hjemme et andet sted:

Hvis jeg kører Guiden "Internetforbindelse", markerer jeg "Jeg vil etablere
inernetforbindelsen manuelt, eller jeg vil etablere forbindelse via LAN".
På næste side markerer jeg "Jeg har forbindelse til Internettet via
lokalnetværk" (for det har jeg vel, hvis det går via min Trust 340
Speedshare Web Station)
På 3.side kan jeg markere tre felter bl.a. to under "Automatisk
konfiguration" og et, der hedder Manuel Proxy Server. Skal jeg markere noget
dér?
Når jeg så vælger "Udfør", åber den IE, men "Siden kan ikke vises". Burde
den ikke være aktiveret nu?!
Er det måske netkortets installation der er noget galt med? Hvordan ser jeg
om det virker? Under Enhedshåndtering står der "Denne enhed virker korrekt".

Any suggestions? Mange tak på forhånd fra en, der ikke kan komme videre

--
Hilsen Jakob

Fra : Jakob G.

Dato : 11-11-04 12:35

> Når jeg så vælger "Udfør", åber den IE, men "Siden kan ikke vises". Burde
> den ikke være aktiveret nu?!

P.S.: I XP Kan jeg i Enhedshåndtering vælge "Aktiver" eller "Deaktiver" på
netkortet. Kan man ikke det i Win98?

--
Hilsen Jakob - igen...