MySQL - webhotel flytning
Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 10-11-04 15:34

Hej.

Først skal lige siges at min erfaring mht. databaser kan ligge på et
meget lille sted, og nok også derfor jeg løber ind i problemer med et så
simpelt(?) problem.

Here goes: Jeg har, i tilknytning til min hjemmeside, en lille (1 tablel
med 4 felter) MySQL-database placeret på en server "ude i byen".

I tilfælde af at min host skulle vælge at lukke ned, eller jeg af andre
grunde ville ønske at flytte til et andet webhotel, hvordan bærer jeg
mig så ad med at få databasen med mig?
Jeg har rodet noget rundt i phpmyadmin (ver.: 2.6.0-pl2), og det er da
også lykkedes mig at få data eksporteret til en fil på min computer -
men når jeg (testforsøg) vil indsætte dataene i en database (stadig vha.
phpmyadmin) på en anden server, så kommer jeg til kort.

Jeg kan ganske enkelt ikke finde funktionen der vil lade mig gøre det
(findes der overhovedet en simpel metode?), og google har heller ikke
umiddelbart kunnet hjælpe mig...

Så - hvis der sidder en derude med et link til en hjemmeside hvor en
vejledning er skåret ud i pap (eller noget der ligner), eller evt. gider
forsøge at forklare mig det, så vil jeg være meget taknemmelig.

--
Michael

Fra : Dan Molberg

Dato : 10-11-04 18:39

Michael Kjærsgård wrote:
> Så - hvis der sidder en derude med et link til en hjemmeside hvor en
> vejledning er skåret ud i pap (eller noget der ligner), eller evt.
> gider forsøge at forklare mig det, så vil jeg være meget taknemmelig.
Export som SQL, det laver du en copy af, og smutter over på det nye sted og
trykker SQL, paster det... bingo....
--
MVH Dan Molberg
http://beyond.repair.dk/

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 10-11-04 18:40

> Export som SQL, det laver du en copy af, og smutter over på det nye sted og
> trykker SQL, paster det... bingo....

Argh, er det virkelig så simpelt?
Jamen så siger jeg mange tak :)

--
Michael

Fra : AlleyKat \(FSS\)

Dato : 11-11-04 00:26

"Michael Kjærsgård" skrev :

> Argh, er det virkelig så simpelt?
> Jamen så siger jeg mange tak :)

Jeps... :) Eller osse trykker du Gennemse...-knappen under SQL, vælger din
SQL-fil, og trykker Udfør. Så bliver den osse importeret. PhpMyAdmin ER bare
dejligt!

Begrænsningen i dette ligger dog i, hvor store filer det er tilladt at
uploade på det enkelte webhotel. I næste version af phpMyAdmin (eller nuv.
CVS-version) skriver den endda filnavnet efter import... det bli'r dæl'me
nice, når man som jeg ind imellem skal uploade kæmpestore SQL-filer, som jeg
for nuværende er nødt til at hakke i (MANGE) bittesmå stykker, og man aldrig
rigtigt véd hvor man er nået til. Life is good...

MvH
AlleyKat