Gedder med sild
Fra : Søren

Dato : 16-05-01 22:00

Kan man ikke bruge sild i stedet for skaller som agn for gedder?
jeg var ved at rydde op i fryseren den anden dag og fandt en pose med
sild(godt nok renset og uden hoved).
kan man dørge med sådan en fætter?

Fra : Ole Hanelius

Dato : 16-05-01 22:48

Hej Søren

Jo bestemt kan du bruge sild som agnfisk
til gedder, det er slet ikke så tosset enda.

Med venlig hilsen
Ole Hanelius
www.piscator.dk
www.silkeborg-fiskeriforening.dk

------
Søren <s.i@pc.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9dupi9$4go$1@news.inet.tele.dk...

Fra : Butch

Dato : 17-05-01 01:01

"Søren" <s.i@pc.dk> wrote in message news:9dupi9$4go$1@news.inet.tele.dk...
> Kan man ikke bruge sild i stedet for skaller som agn for gedder?
> jeg var ved at rydde op i fryseren den anden dag og fandt en pose med
> [...]
Jeg har gode erfaringer med at bruge sild som agn til gedder. Som stor knægt
fik jeg mulighed for at fiske i en lokal mose/sø med gode store gedder. Vi
brugte en stor 3 krog monteret i et geddeforfang ca. 2-3meter under et stort
luftfyldt bobbelflåd. Silden lod vi flyde frit i vandet uden nogen form for
bly vægt. Og så var det bare at smide silden ud nær en siv kant og vente. Vi
fangede rigtig mange flotte gedder med dem metode. En stor fordel ved
metoden er at man kan fiske med en spinnestang ved siden af. Det kræver bare
at man hele tiden holder øje med bobbelflådet og smider spinnestangen fra
sig hvis der er bid på silden.
Hilsen
Butch alias Thomas