Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Forskudsopgørelse 2005
Fra : Henning Lund

Dato : 10-11-04 07:42

Jeg sidder og kigger lidt på den, jeg er ikke helt enig med
skattefolkene under rubrik 10 som er personlig indkomst.
Hvis jeg tager min indkomst for 2005 og skriver den i rubrikken, skal
personfradraget så trækkes fra tallet, eller er det hele min indkomst
for næste år der skal skrives i rubrikken?

Henning Lund
icq 18805021
http://sitecenter.dk/freespace/ hl@lite.dk

Fra : BB

Dato : 10-11-04 07:53

"Henning Lund" <falsk_adresse@noget.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> personfradraget så trækkes fra tallet, eller er det hele min indkomst
> for næste år der skal skrives i rubrikken?

Det er din indkomst - hele øvelsen går faktisk ud fra at beregne dine
fradrag, så du kan få et nogenlunde korrekt skattekort.

BB

Fra : Henning Lund

Dato : 10-11-04 08:11

BB skrev:

> Det er din indkomst - hele øvelsen går faktisk ud fra at beregne dine
> fradrag, så du kan få et nogenlunde korrekt skattekort.

Ja det er netop også det jeg skal have på plads, hvor hulen kommer
personfradraget så ind i billedet, det synes jeg ikke at kunne greje,
hvis hele min indkomst for 2005 skal skrives i rubrik 10? Den fremgår
ikke nogen sted så vidt jeg kan se, men nu har jeg godt nok heller ikke
den store indsigt i de skide papirer.

Fra : BB

Dato : 10-11-04 11:03

> [...]
> hvis hele min indkomst for 2005 skal skrives i rubrik 10? Den fremgår
> ikke nogen sted så vidt jeg kan se, men nu har jeg godt nok heller ikke

Personfradraget er noget som beregnes af skattevæsenet - det skal du slet
ikke bekymre dig om. Du opgiver din forventede skatepligtige indkomst - og
så finder systemet ud af, hvor megen skat du så skal betale af det beløb.

BB

Fra : Henning Lund

Dato : 10-11-04 11:28

BB skrev:

> [...]
> slet ikke bekymre dig om. Du opgiver din forventede skatepligtige
> indkomst - og så finder systemet ud af, hvor megen skat du så skal

Mange tak for svaret, så skal jeg have skruet ned for indkomsten, jeg
ved ikke om de troede jeg havde skiftet job, men de havde sat min
indkomst til kr 65000 mere end jeg plejer at tjene, hvor pokker de så
har fået de tal fra, men jeg vil da formode at det vil have en
indvirkning at skrue tallet ned til det korrekte.

Fra : David T. Metz

Dato : 16-11-04 10:46

Henning Lund wrote:

> de havde sat min
> indkomst til kr 65000 mere end jeg plejer at tjene, hvor pokker de så
> har fået de tal fra,

De kan have lavet en fejl, men det kan også være dig der laver en fejl. Den
stigning på 65.000 i personlig indkomst er det i forhold til det der står på
din seneste årsopgørelse (den for 2003 som du fik i foråret 2004)? Eller er
det i forhold til at tal du selv beregner ud fra noget andet?

David

Fra : David T. Metz

Dato : 16-11-04 10:44

BB wrote:

> Personfradraget er noget som beregnes af skattevæsenet

Nej, personfradraget er lovfæstet og ikke noget der skal beregnes. Du tænker
nok på det fradrag der står på skattekortet og så har du ret.

David