Mine computere kan ikke se hinanden....
Fra : Dan

Dato : 09-11-04 16:58

Hej

Jeg har 2 computere begge med XP sp1, dem har jeg koblet til en router hvor
min adsl (tele2) forbindelse også er koblet til. Begge computer kan godt
komme på internettet men de kan ikke se hinanden.
Er der nogen der ved hvordan jeg kan få dem til at se hinanden?

mvh. Dan

Fra : Søren Blom

Dato : 09-11-04 17:07

"Dan" <22@tele2adsl.dk> skrev

> [...]
> komme på internettet men de kan ikke se hinanden.
> Er der nogen der ved hvordan jeg kan få dem til at se hinanden?

Undskyld jeg spørg, men har du sat dig lidt ind i netværk?

Du skal sørge for at begge maskiner er i samme arbejdsgruppe og så skal du
huske at dele de mapper på begge maskiner som man skal kunne se på de to
maskiner far den modsatte maskine.

Der er en guide i Windows XP til hvordan du gør, mener at den lægger på
cden.

--
VH

Søren Blom
soren@blom.dk
Mail med spam filter besvares ikke.

Fra : Dan

Dato : 09-11-04 17:21

> [...]
> maskiner far den modsatte maskine.
>
> Der er en guide i Windows XP til hvordan du gør, mener at den lægger på

Ja begge maskiner er i samme arbejdsgruppe "mshome" og jeg har prøvet at
køre guiden og jeg har også delt mapperne på begge maskiner.

mvh. Dan

Fra : Calle.

Dato : 10-11-04 06:29

Dan wrote:
> Ja begge maskiner er i samme arbejdsgruppe "mshome" og jeg har prøvet
> at køre guiden og jeg har også delt mapperne på begge maskiner.

har du dem på en router eller en svitch
Hvis ikke de er på en router, kan du risikere at de har fået en ip i hver
sit område, og derfor ikke kan se hinanden. hvad er dit subnet
--
Calle.

Fra : JJ

Dato : 11-11-04 23:43

"Calle." <fake@fake.fake> skrev i en meddelelse

> [...]
> Hvis ikke de er på en router, kan du risikere at de har fået en ip i hver
> sit område, og derfor ikke kan se hinanden. hvad er dit subnet

Det kan måske være din router opsætning der ikke er i orden.
Check evt. "DHCP Server to distribute IP addresses to the LAN network "

DHCP server skal være slået til og skal være sat op til eks. 192.168.0.100
til 192.168.0.105. Check efterfølgende, at dine PC´er har fået tildelt én af
ovenstående adresser: Klik på "Start"," kør", Skriv "cmd" i DOSvinduet
skriver du "ipconfig" og du kan se, hvilket IP nummer den pågældende PC har
fået tildelt. Er det ikke en af dem som du har sat ind i routeren, kan du i
samme DOS vinduet skrive ipconfig /release og vente lidt, hvorefter skal du
i samme DOS vindue skriver ipconfig /renew. Du burde nu få tildelt en IP
adresse fra routeren. Del de mapper, som du vil have, at andre maskiner på
det lokale netværk skal have adgang til.

Er du i tvivl om, hvordan du får adgang til opsætningen af routeren, kan du
lige poste hvad det er for en én.

Korrekt mig, hvis jeg har uret. Det er længe siden jeg har rodet med det...

Mvh.
JJ

Fra : Dan

Dato : 12-11-04 15:02

"JJ" <Glem.det@mail.net> skrev i en meddelelse

> [...]

du
> lige poste hvad det er for en én.
>
> Korrekt mig, hvis jeg har uret. Det er længe siden jeg har rodet med

Jeg ved ikke hvordan man får adgang til opsætningen af routeren, så det vil
jeg da meget gerne ha' hjælp til. Det er en NorthQ nq9200.

Men jeg har prøvet at sætte et netkort mere i hver maskine og forbundet dem
uden om routeren. pc 1 har fået ip 10.0.0.1 og pc2 har fået ip 10.0.0.2. Og
nu kan kun se pc1 gennem pc2 men ikke omvendt. Jeg får en fejl "Der er ikke
adgang til netværket. Netværket findes ikke eller er ikke startet"

Dan

Fra : Calle.

Dato : 12-11-04 15:15

Dan wrote:
> [...]
> fået ip 10.0.0.2. Og nu kan kun se pc1 gennem pc2 men ikke omvendt.
> Jeg får en fejl "Der er ikke adgang til netværket. Netværket findes

har du prøvet at søge efter computeren. Windows kan være længe om at opdage
andre maskiner på nettet
--
Calle.

Fra : Dan

Dato : 12-11-04 18:25

> har du prøvet at søge efter computeren. Windows kan være længe om at
opdage
> andre maskiner på nettet
> --
> Calle.

ja men det hjælper ikke.....

Dan

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 09-11-04 18:17

Dan wrote:
> [...]
> computer kan godt komme på internettet men de kan ikke se hinanden.
> Er der nogen der ved hvordan jeg kan få dem til at se hinanden?

P Kaasing har tidligere i dag postet et tilsvarende problem - læs mit svar
til ham.

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk