Dato i SQL
Fra : J

Dato : 09-11-04 11:43

hvis mit felt hvor jeg har dato er sat som tekstfelt har jeg ingen problemer
og min sql ser sådan ud.
"Select * From Tbl_dato Where dato =" &"'" & Request.Form("UsDato") &"'"

Men er mit dato felt sat som dato/tid kan jeg ikke hente mine data frem.
Afhængig af hvordan jeg formulerer det får jeg syntaksfejl
Der er en syntaksfejl i datoen i forespørgselsudtrykket "datofelt
=DateSerial(#2004.11.9#)".

varDato = "DateSerial(#" & aa & "." & mm & "." & dd & "#)"
strSQL = "Select * From Tbl_dato Where datofelt =" & varDato

Resposne.write strSQL giver
Select * From Tbl_dato Where datofelt =DateSerial(#2004.11.9#)

men hvad gør jeg forkert ?

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 09-11-04 11:58

"J" wrote

> Der er en syntaksfejl i datoen i forespørgselsudtrykket "datofelt
> =DateSerial(#2004.11.9#)".

http://www.techonthenet.com/access/functions/date/dateserial.htm

- Peter

Fra : J

Dato : 09-11-04 12:00

Min varDato skal se således ud:

varDato = "DateSerial(" & aa & "," & mm & "," & dd & ")"

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 09-11-04 12:13

J skrev:

> [...]
> Afhængig af hvordan jeg formulerer det får jeg syntaksfejl
> Der er en syntaksfejl i datoen i forespørgselsudtrykket "datofelt

DateSerial tager tre argumenter - år, måned og dag. De tre argumenter er
tal (så der skal ikke bruges anførselstegn eller havelåger) og de skal
adskilles med komma: DateSerial(2004, 11, 9)

> varDato = "DateSerial(#" & aa & "." & mm & "." & dd & "#)"

Prøv med
varDato = "DateSerial(" aa & ", " & mm & ", " & dd & ")"

--
Jens Gyldenkærne Clausen