problemer med datoformatet hos 1 SPECIFIK ~
Fra : sunsite.dk

Dato : 09-11-04 11:09

hejsa!

vi har lige brug for Jeres hjælp.

Hvis vi udskriver

response.write now()
får vi en korrekt dato: eks 09-11-2004 12:22

men hvis vi tilføjer
response.write server.urlencode(now())

Ja, så vil den lige pludselig skrive det med 09/11/2004 00:22 PM

Dette går ikke... ! Er der nogen der ved om der er en settings man skal
sætte
et sted. Har allerede sat Session.lcid = 1030 i starten af siden, desuden
står dette
også i global.asa.

Det er kun denne kunde der har problemet, derfor må der være valgt noget ved
installationen?

håber på snarligt svar..

mvh JAN

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 09-11-04 12:09

sunsite.dk skrev:

> men hvis vi tilføjer
> response.write server.urlencode(now())

Prøv at indskyde en Cstr:

Response.write server.urlencode(Cstr(now()))

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : sunsite.dk

Dato : 09-11-04 13:31

> Prøv at indskyde en Cstr:
>
> Response.write server.urlencode(Cstr(now()))

men så skal jeg til at til at indsætte det alle steder i et enormt stor
system:(
Andre kunder fungerer det fint, så det må være en instilling.. men hvor? :(

mvh Jan

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 09-11-04 13:54

sunsite.dk skrev:

> men så skal jeg til at til at indsætte det alle steder i et enormt stor
> system:(

Har du prøvet om det virker?

> Andre kunder fungerer det fint, så det må være en instilling.. men hvor? :(

Det er ikke nødvendigvis en indstilling - det kan også være forskelle i
softwaren på serveren (fx hvilke opdateringer der er lagt ind).

Et par opklarende spørgsmål:
- Ligger de andre kunders sider på samme server som de sider der fejler?
- Har du/I direkte adgang til serveren (eventuelle ændringer kan ikke
foretages via ftp-adgang)
- Hvilke versioner af IIS/Windows er der tale om på de webservere der
bruges til siderne?

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : sunsite.dk

Dato : 09-11-04 14:45

> Har du prøvet om det virker?
jeps.. det virker desværre ikke...

:(

> Det er ikke nødvendigvis en indstilling - det kan også være forskelle i
> softwaren på serveren (fx hvilke opdateringer der er lagt ind).
Der er en forskel på de 2 servere. Da der er lagt Report application server
10 (crystal report) ind,
men det skulle ikke gøre noget, vil jeg mene.
Men kan man ikke et sted i software definere sit datotid format. Ikke under
regional setting,
har er det sat til dansk, og korrekt dato tid format. Det er hver eneste
gang vi laver :

response.write now() (fint format xx-xx-xxxx xx:xx)
response.write server.urlencode(now()) (og henter det ud xx/xx/xxxx xx:xx
pm/am)

æv æv :(

> Et par opklarende spørgsmål:
> - Ligger de andre kunders sider på samme server som de sider der fejler?
nej, de ligger på andre servere.

> - Har du/I direkte adgang til serveren (eventuelle ændringer kan ikke
> foretages via ftp-adgang)
Vi har citrix adgang

> - Hvilke versioner af IIS/Windows er der tale om på de webservere der
> bruges til siderne?
Det er en windows 2000 server.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 09-11-04 15:09

sunsite.dk skrev:

> response.write now() (fint format xx-xx-xxxx xx:xx)
> response.write server.urlencode(now()) (og henter det ud xx/xx/xxxx xx:xx
> pm/am)

Hvad mener du med "henter det ud"?

Jeg lavede lige en hurtig test - server.urlencode(now) bliver til noget
i retning af:

09%2D11%2D2004+15%3A01%3A31 - hvad der svarer helt til
server.urlencode("09-11-2004 15:01:31")

Hvis det er i modtagelsen af datoen (request.querystring("datovar")), så
leder vi jo et helt forkert sted.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : sunsite.dk

Dato : 09-11-04 15:24

> [...]
> server.urlencode("09-11-2004 15:01:31")
>
> Hvis det er i modtagelsen af datoen (request.querystring("datovar")), så

Ja hvis jeg gør det samme :

server.urlencode("09-11-2004 15:17:10")
får jeg:
11%2F9%2F2004+3%3A17%3A10+PM

det er et problem:( , hvor tror du vi skal nede så?
jeg vil meget hellere have dit resultat:(

hilsen Jan

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 09-11-04 16:14

sunsite.dk skrev:

> det er et problem:( , hvor tror du vi skal nede så?

Hvor udskriver du teksten?

Du skrev tidligere at du skrev:

   response.write server.urlencode(now())

- men det giver bare ikke et resultat af den type du beskriver. Står din
response-linje i et formfelt? (vis gerne et par linjer fra den kode der
udskriver det forkerte resultat).

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 09-11-04 15:40

"sunsite.dk" wrote

> Men kan man ikke et sted i software definere sit datotid format. Ikke
> under
> regional setting,
> har er det sat til dansk, og korrekt dato tid format.

Check/sammenlign international settings for default user i registry

HKEY_USERS\.DEFAULT\Control Panel\International

ASP.NET processen kører under local system account og den tager settings fra
default user, da services ikke har egen desktop/settings

- Peter

Fra : sunsite.dk

Dato : 09-11-04 15:55

> [...]
fra
> default user, da services ikke har egen desktop/settings

Ok , jeg tror vi er inde på noget rigtigt her. Så vidt jeg kan se står alle
disse forkert.
med / ... og pm og am.. ikke som på vores server.....!

men er det måden at pille ved registeringsdatabasen?? eller hvor kan jeg
gøre instillingerne?

de skulle helst være gældende for alle brugere..

/jan

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 09-11-04 16:21

sunsite.dk skrev:

> Ok , jeg tror vi er inde på noget rigtigt her. Så vidt jeg kan se står alle
> disse forkert.
> med / ... og pm og am.. ikke som på vores server.....!

Hvis det er asp.net og ikke asp det drejer sig om, bør du spørge i
dotnet-gruppen: <news:dk.edb.programmering.dotnet>.

I .net-regi kan man sætte en del egenskaber via config-filer - jeg ved
ikke om det kan hjælpe i tilfældet her.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 09-11-04 19:19

"Jens Gyldenkærne Clausen"

> Hvis det er asp.net og ikke asp det drejer sig om

Njahh, det var vist mig der fik skabt lidt forvirring

- Peter

Fra : sunsite.dk

Dato : 10-11-04 11:13

> Njahh, det var vist mig der fik skabt lidt forvirring

Jeg siger stor tak til Jer for Jeres svar.
Det er nu lykkedes, da jeg exporterede
HKEY_USERS\.DEFAULT\Control Panel\International fra en anden server,
hvor det stod rigtigt, og importeret disse info til serveren hvor det stod
forkert.!

Koden virker nu:) og det er rigtig lækkert

hilsen Jan

Fra : sunsite.dk

Dato : 10-11-04 08:09

> [...]
> dotnet-gruppen: <news:dk.edb.programmering.dotnet>.
>
> I .net-regi kan man sætte en del egenskaber via config-filer - jeg ved

Det ER ASP ... ikke .net!

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 09-11-04 20:25

"sunsite.dk" wrote

> [...]
> med / ... og pm og am.. ikke som på vores server.....!
>
> men er det måden at pille ved registeringsdatabasen?? eller hvor kan jeg

Den nemmeste måde er at importere de rigtige settings fra en korrekt
installation
Men her skal man holde tungen lidt lige i munden

> de skulle helst være gældende for alle brugere..

Webserveren kører som en service
De indstillinger du skal rette har afgørende betydning for hvordan asp
scripts, database etc arbejder sammen

Normalt kører vores egen middleware på us-en
Alt andet kan/vil give problemer for os
Det skyldes en blanding af forskellige parametre der ligger uden for vores
indflydelse
Ved at rette international settings til en-us for default user fungerer
tingene korrekt

Forskellen på "response.write now()" og
"response.write server.urlencode(now())"
Skyldes sandsynligvis forskellen i indstillingerne for dato/tid

Udtrykket server.urlencode(Now()) bruger velsagtens indstillingerne fra
serveren, vor indstillingerne i asp-siden bruges ved udtrykket Now()

Jeg fik vist fejlagtigt rodet noget asp.net ind i det tidligere - beklager

- Peter

Fra : terje

Dato : 09-11-04 19:11

sunsite.dk wrote:
> [...]
>
> men hvis vi tilføjer
> response.write server.urlencode(now())
>
> Ja, så vil den lige pludselig skrive det med 09/11/2004 00:22 PM

Unnskyld at jeg melder meg på, men jeg kan ikke la være
Det gjentar seg gang på gang på gang, at folk har problemer med
formatering av datoverdier. Jeg vil gjøre deg oppmerksom på en tidligere
tråd om emnet fra 30.10: "indsætte dato i Access via Form".

Etter min mening finnes det en uhyre enkel løsning på alle disse
problemene og det er å lagre datoverdiene som tall verdier. (Se tråden
over).

terje

Fra : sunsite.dk

Dato : 10-11-04 08:12

> [...]
>
> Etter min mening finnes det en uhyre enkel løsning på alle disse
> problemene og det er å lagre datoverdiene som tall verdier. (Se tråden

Som du også kan læse på denne tråd, har vi en stor løsning her,
som fungerer ved andre kunder.... og det vil være for meget arbejde at
skulle lave alt det om for EN instilling:)