Vis tekst fra den dato til den dato??
Fra : kimweltz

Dato : 09-11-04 09:54

Hey,

Jeg skal have lavet et script der hver dag afslører et nyt link.
Jeg vil gå ud fra at jeg kan bruge et slags nyhedssystem der er
kodet til at vise en nyhed fra en bestemt dato til en anden dato.

Er der nogen der har links? Tips og tricks?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 09-11-04 11:41

kimweltz skrev:

> Jeg skal have lavet et script der hver dag afslører et nyt link.
> Jeg vil gå ud fra at jeg kan bruge et slags nyhedssystem der er
> kodet til at vise en nyhed fra en bestemt dato til en anden dato.

Hvor mange dage skal scriptet køre?

Hvis det fx er til en julekalender, kan du lave et array med 24
elementer, og så vælge et element med Day(Now) (husk at tjekke om vi så
er noget til december (Month(Now))

Du kan også bruge en database - det vil være oplagt hvis scriptet skal
køre i en længere periode.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : kimweltz

Dato : 10-11-04 11:50

Det er lige præcis til en julekalender.

Det nemmeste ville faktisk være jeg fandt et news script med mulighed for
at indtaste publication dato, så jeg kan se hvordan det skal gøres.

Jeg kan godt se ideen med hvis dato < dato så vis "bla bla", men jeg kan
ikke rigtig udføre den.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 10-11-04 16:14

kimweltz skrev:

> Det er lige præcis til en julekalender.

Tænkte det nok

> Det nemmeste ville faktisk være jeg fandt et news script med mulighed for
> at indtaste publication dato, så jeg kan se hvordan det skal gøres.

Måske - jeg kender bare ikke noget færdigt script af den slags.

> Jeg kan godt se ideen med hvis dato < dato så vis "bla bla", men jeg kan
> ikke rigtig udføre den.

Det er ret enkelt:

Dim linkArray, currentLink

linkArray = Array("www.dr.dk", "www.tv2.dk", ....)

If month(Now) = 12 And Day(Now()) <= 24 Then
   currentLink = linkArray(Day(Now) - 1)
End If

NB: Læs gerne min signatur.
--