"kogebog" til rammeside ønskes
Fra : Kenneth Brinck

Dato : 09-11-04 09:35

Hej derude
Jeg har lidt forgæves kæmpet med en rammeside. Mit ønske er, en
"lav" vandret øverst der viser klokken & dato, en yderst til
venstre der indeholder navigation, og så en stor til højre der
viser det egentlige budskab.
Når jeg opretter et "nyt websted", og beder om det skal være en
rammeside, så går det galt. Jeg kan simpelthen ikke overskue,
hvilken der skal være "index", og hvilke der skal være
"startside/ny side".
Det burde ikke være så svært, men det er virkeluig noget der
driller. Jeg bruger FP 2000, er der hjælp at finde ?
vh
Kenneth

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Falcon

Dato : 09-11-04 11:40

Ok jeg prøver at forklarer det.

Forstil dig du har tre billeder, du vil ramme ind i en træramme.
Selve rammen deler du først op i to vandrette felter.
Det midterste deler du herefter op i to lodrette felter.

Øverst vil du have sat et billede ind af din svigermor.
I venstre side skal der sætte et billede af et haglgevær.
I højre side skal der sættes et billede ind af en ged.

Inden du starter med at bygge trærammen, skal du altså først have
billederne ik? (det er jo svært at lave rammen inden du har selve
billederne)

Så du begiver dig i i det ganske land for at tage billederne.
Herefter gå du i gang med at lave selve rammen.

På samme måde gør du det, når du bygger en web-side op.
1. Lav øverste side med dato og klokke. Gem siden under navnet
Top.HTM
2. Lav navigationen, gem den under navnet MENU.HTM
3. Lav startssiden, gem den under navnet SIDE_1.HTM

4. Lav nu rammesiden.
5. Øverst i rammesiden klik på knappen Angiv startside og vælg
siden TOP.HTM
6. Venstre side i rammesiden; Klik på knappen Angiv startside og
vælg MENU.HTM
7. Højre side i rammesiden; Klik.... Vælg SIDE_1.HTM
8. Nu skal du gemme selve rammesiden under navnet INDEX.HTM

-/ Falcon

Fra : Kenneth Brinck

Dato : 10-11-04 18:02

Utrolig mange gange tak, du aner ikke hvor meget jeg har rodet med
det. Men som du selv antyder, så ligger løsningen ligefor. Mange tak
vh
Kenneth