tonsilpropper
Fra : Jacob Jensen

Dato : 09-11-04 09:33

Hej gruppe

For 2 ugers tid siden opdagede jeg at jeg havde sådan nogle hårde gule små
klumper omme bag min mund. Jeg kunne trykker lidt i området og få disse
klumper ud. Jeg har haft noget lignende før i forbindelse med en
halsbetændelse for mange år siden, så jeg trykkede så meget ud jeg kunne.
Jeg blev overrasket over hvor meget der faktisk var, så dagen efter ringede
jeg til lægen for lige at høre.

Jeg fik at vide at det var et relativt normalt fænomen, hvor der i nogle
krypter i mandlerne ophober sig sådan noget. Hvis jeg ikke havde feber eller
ondt skulle der ikke gøres noget ved det.

Nu, ca. to uger senere er det kommet igen. Jeg har lige snakket med en læge
igen og han siger det hedder "tonsilpropper" og jeg fik samme forklaring som
tidligere. Hvis jeg er meget generet af det kan jeg ringe til øre-, næse-,
halslægen og så vil de tage stilling til om jeg evt. skal have opereret mine
mandler væk.

Jeg synes nu ikke jeg er så generet af det. Jeg har ikke feber eller ondt og
jeg mærker kun til det i form af at når det er der kan jeg mærke det ved
synkning osv.

Er der nogle der har erfaringer med tonsilpropper?

Jacob

Fra : Helle Nielsen

Dato : 09-11-04 15:15

"Jacob Jensen" <omo@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ved synkning osv.
>
> Er der nogle der har erfaringer med tonsilpropper?

Hej.

Jeg kender det godt - har haft det sådan i mange år- også uden feber eller
ondt i halsen. Desværre kan jeg ikke trykke dem ud for så brækker jeg mig
er lidt sart med at blive berørt der.
De stinker ganske forfærdentligt men jeg har egentlig aldrig fået gjort
noget ved det.

Mvh Helle

Fra : Kathrine

Dato : 09-11-04 22:05

"Jacob Jensen" skrev:

> Er der nogle der har erfaringer med tonsilpropper?

Ja.
Jeg fik fjernet mine mandler, da jeg var 25 pga. propper.
Jeg havde ikke feber eller andre egentlige sygdomstegn, men jeg havde
den ondeste ånde og var generet af dem psykisk.
Så de røg altså ud og jeg har ikke fortrudt 1 sek.
--
Kathrine

Fra : jytte

Dato : 11-11-04 15:49

> [...]
> ved synkning osv.
>
> Er der nogle der har erfaringer med tonsilpropper?

Har haft sådan nogle, som gav dårlig ånde og lugtede, så jeg fik min mandler
fjernet. Det er vist egentlig affaldsstoffer og døde hudceller og lign. der
samler sig i nogle hulninger.
Prøv at spørge dine omgivelser om de kan lugte det.

VH.
Jytte

Fra : Jesper

Dato : 16-11-04 03:12

Hej.

Det problem har jeg også haft.

Min halslæge brændte mig ned i min hals for at lukke det hul hvor
cellerester m.v. havde tendens til at sætte sig.

Det har hjulpet meget.

Jeg blev naturligvis bedøvet og herefter anvendte han en slags loddekolbe
som han brændte med i halsen - det kunne mærkes lidt trods bedøvelsen, men
ikke noget der overhovedet er noget at tale om. Til gengæld så lugtede det
forfærdeligt, mens han brændte.....

Jeg kan kun anbefale at få det gjort - det har hjulpet enormt meget.

Mvh

Jesper.