Porte der skal være åben for FTP ?
Fra : AKSEL THØRHOLM

Dato : 09-11-04 01:14

Hej NG

Er der nogle her der ved hvad porte der skal være åbne for at uploade
hjemmesider med FTP?

Det er fordi jeg sidder på en TDC bredbånd 2Mbit linie, og vedligeholder en
hjemmeside for en ven som har WEB-hotel ved Tiscali, jeg kan nok logge på
FTP-serveren men jeg kan ikke skrive til den, jeg kan sagtens downloade mine
filer der men altså ikke uploade.

/Aksel

Fra : jamen

Dato : 09-11-04 01:56

AKSEL THØRHOLM wrote:
> [...]
> FTP-serveren men jeg kan ikke skrive til den, jeg kan sagtens downloade mine

Det er helt de samme porte som bruges både ved upload og download.

Det må være noget med rettigheder på serveren, som skaber problemer..

Fra : Calle.

Dato : 09-11-04 07:51

AKSEL THØRHOLM wrote:
> [...]
> jeg kan nok logge på FTP-serveren men jeg kan ikke skrive til den,
> jeg kan sagtens downloade mine filer der men altså ikke uploade.

måske fordi at tiscali har spærret, så der kun kan uploades fre egne
brugere, og ikke fra f.eks din TDC linie.
--
Calle.