Slikker urin fra andre hunde
Fra : Jens Jensen

Dato : 08-11-04 20:40

Jeg har en miniature langhåret gravhund, en han. Han elsker at slikke på de
steder, f.eks blade fra buske, hvor andre hunde har tisset. Er der andre der
kender til det?
På forhånd tak for hjælpen

Fra : Hansen

Dato : 08-11-04 22:57

"Jens Jensen" <JensJensen626@hotmail.com> wrote in message
> [...]
de
> steder, f.eks blade fra buske, hvor andre hunde har tisset. Er der andre

Det er et rimeligt kendt fænomen. Det er højst sandsynligvis urin fra tæver,
som han labber i sig. Specielt urin fra tæver der er i løbetid er populært.
Min egen golden gjorde det, og jeg mødte mange andre hanhundeejere som kunne
fortælle samme historie. De samme hundeejere fortalte, at de havde prøvet at
stoppe det, da de syntes at det var ulækkert, men forgæves. For mit eget
vedkommende, lod jeg ham gøre som han ville. Han slikkede aldrig folk i
hovedet, så det var jeg ikke bekymret for. Nogen hanhunde kan dog godt blive
syge af det.

Hansen

Fra : Christina Jensen

Dato : 09-11-04 12:30

jeg mener at det er helt normalt, det gør min hanhund også, jeg har dog også
set tæver gøre det samme, det skal du ikke være urolig over.

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 11-11-04 23:44

> [...]
> Jeg har en miniature langhåret gravhund, en han. Han elsker at slikke på
> de steder, f.eks blade fra buske, hvor andre hunde har tisset. Er der

Min hanhund Nicki gør det. Jeg synes ikke der er særlig læggert, så jeg gå
ind foran han når han gør det, og siger NEJ. Så stopper han også ( lige
indtil næste gang *Ss* ). Tror det er meget normalt, men ikke særlig lækkert

Hej herfra

Bolette
www.bolettes.dk