Installere "Eternal Lands"; Mangler OpenAL~
Fra : Mathias

Dato : 08-11-04 19:55

Hej alle.

Jeg har tidligere spillet et gratis open-source rollespil der hedder
Eternal Lands. Jeg har nu downloadet Linux versionen, og unzippet
zip-filen i en mappe. Den mappe cd'er jeg til, chmodder det hele til
775 som der står, men når jeg så starter ./el.x86.linux.bin for jeg
fejlen:

../el.x86.linux.bin: error while loading shared libraries:
libopenal.so.0: cannot open shared object file: No such file or
directory

Jeg har naturligvis gjort det som root. Jeg har prøvet at finde OpenAL
på nettet, jeg har fundet frem til www.openal.net, men dér skal jeg
downloade det via CVS, som jeg ikke har fået fat i.

Hvordan for jeg fat i CVS?
--
Mvh. Mathias. | Jeremy: Hi, I'm Jeremy Rowbard. Entrepreneur, VIP and
^^^^^^^^^^^^^^ founder of the revolutionary program Think Your

Fra : Mathias

Dato : 08-11-04 20:02

Monday 08 November 2004 19:55 sagde Mathias noget à la dette i
dk.edb.system.unix:

> Hvordan for jeg fat i CVS?

Urpmi er min ven.

Fra : Kent Friis

Dato : 08-11-04 21:37

Den Mon, 08 Nov 2004 19:55:01 +0100 skrev Mathias:
> [...]
>
> ./el.x86.linux.bin: error while loading shared libraries:
> libopenal.so.0: cannot open shared object file: No such file or

http://www.eternal-lands.com/forum/index.php?showtopic=3968&hl=static

Mvh
Kent

Fra : Mathias

Dato : 13-11-04 18:11

Kent Friis skrev noget så finurligt som:

> http://www.eternal-lands.com/forum/index.php?showtopic=3968&hl=static

# tar xjf openal-20040218.tbz2 ./usr/lib/libopenal.so.0.0.7

bzip2: (stdin): trailing garbage after EOF ignored
# mv usr/lib/libopenal.so.0.0.7 /usr/lib/libopenal.so
# rm -rf usr/lib/
# cd el*
# ./el.x86.linux.bin
Xlib: extension "GLX" missing on display ":0.0".

Fra : Kent Friis

Dato : 13-11-04 18:52

Den Sat, 13 Nov 2004 18:10:33 +0100 skrev Mathias:

> [...]
> Xlib: extension "GLX" missing on display ":0.0".
> Xlib: extension "GLX" missing on display ":0.0".
> Xlib: extension "GLX" missing on display ":0.0".

Du mangler 3D-acceleration.

Hvilket grafikkort?

Mvh
Kent

Fra : Mathias

Dato : 18-11-04 21:50

Kent Friis skrev noget så finurligt som:

> Du mangler 3D-acceleration.
>
> Hvilket grafikkort?

Vendor: NVidia
Bus: PCI
Bus identification: 10de:322:10de:1b9
Location on the bus: 1:0:0
Module: Card:NVIDIA GeForce FX (generic)
Media class: DISPLAY_VGA

Fra : Christian Iversen

Dato : 09-11-04 02:29

<posted & mailed>

Mathias wrote:

> [...]
> på nettet, jeg har fundet frem til www.openal.net, men dér skal jeg
> downloade det via CVS, som jeg ikke har fået fat i.

Hvilken distrubution af Linux bruger du? Alle de store har en forberedt
OpenAL-pakke du bare kan bruge.

--
M.V.H
Christian Iversen

Fra : Mathias

Dato : 13-11-04 17:58

Christian Iversen skrev noget så finurligt som:

> Hvilken distrubution af Linux bruger du? Alle de store har en
> forberedt OpenAL-pakke du bare kan bruge.

Mandrakelinux v10.0 stable

Fra : Christian Iversen

Dato : 13-11-04 20:18

Mathias wrote:

> Mandrakelinux v10.0 stable

Prøv lige (som root):

urpmi openal

eller, hvis det ikke virker:

urpmi libopenal

Så skulle det gerne spille, så at sige..

--
M.V.H
Christian Iversen

Fra : Mathias

Dato : 18-11-04 21:48

Christian Iversen skrev noget så finurligt som:

> Prøv lige (som root):
>
> urpmi openal
>
> eller, hvis det ikke virker:
>
> urpmi libopenal