SQLServer udtrække poster fra seneste 9
Fra : Chris

Dato : 08-11-04 19:43

Hej,

Jeg har en tabel i SQLServer2000 hvor bla. den aktuelle tid gemmes for
hver post (smalldatetime). Men hvordan udtrækker jeg alle poster fra de
seneste 90 min?

Hilsen Chris

Fra : ///JJ

Dato : 08-11-04 20:22

Chris wrote:
> [...]
>
> Jeg har en tabel i SQLServer2000 hvor bla. den aktuelle tid gemmes for
> hver post (smalldatetime). Men hvordan udtrækker jeg alle poster fra

datediff

///JJ

Fra : Chris

Dato : 08-11-04 20:53

///JJ wrote:

> datediff

Tak, men kan du give et eksempel - det vil være dejligt. Jeg er endnu
ikke så rutineret i SQLServer.

Hilsen Chris

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 08-11-04 21:29

"Chris" wrote

> Tak, men kan du give et eksempel - det vil være dejligt. Jeg er endnu ikke
> så rutineret i SQLServer.

Hvis du ikke har direkte adgang til en SQL server installation så kan du
finde manualen hos MS
http://www.microsoft.com/sql/techinfo/productdoc/2000/books.asp

SELECT * FROM MyTable Where DATEDIFF(mi, somedate, getdate()) <= 90- Peter

Fra : ///JJ

Dato : 09-11-04 08:40

Chris wrote:

> Tak, men kan du give et eksempel - det vil være dejligt. Jeg er endnu
> ikke så rutineret i SQLServer.
>
> Hilsen Chris

Ja, men så ville det have været nemmest hvis du have oplyst et par
tabelnavne og evt. at du gerne ville have haft et eksempel
Der er en der har givet et fint eksempel, ellers må du spørge igen.

///JJ