Problemer med Mysql på win xp
Fra : Viggo

Dato : 08-11-04 15:53

Hej Nyhedsgruppe

Jeg har installeret Mysql 4.1. Jeg har også installeret Mysql administrator,
frontend, samt Controlcenter og Mysqladmin. jeg troede i min uvidenhed, at
jeg kunne bruge administrationsprogrammerne til at administrere databaserne,
så jeg var fri for at bruge de åndsvage scripts og kommandolinieprogrammer.
Indtil videre ser det imidlertid ikke ud til at kunne lade sig gøre.

Jeg kører på Windows XP, og laver programmer med delphi 7. Dette virker
fint, jeg kan sagtens connecte til databasetabellerne og se dataene i mine
dbgrids i programmet. Problemet er, at dette kun virker når jeg logger på
Mysqldatabasen som "root", og uden password, på trods af at jeg har sat
password på root i administrationsprogrammet. Alle de øvrige brugere jeg har
oprettet i administrationsprogrammet virker heller ikke. Jeg får en fejl:
Kan ikke connecte til databasen check om det er en firewall der spærrer osv.
Er det virkeligt rigtigt at ingen af de programmer man bliver anbefalet at
downloade hos MySql, ikke virker, Når jeg installerer Mysql 4.1, får jeg
iøvrigt afslutningsvis en fejlmeddelse om at windowsservice ikke kan
installeres, men når jeg efterfølgende installer denne service fra
kommandoprompten, får jeg at vide , at den allerede er installeret. Jeg
håber der er nogen der kan hjælpe. Findes der iøvrigt nogen hjælp/support
til omtalte problemer samt MySql 4.1 generelt på dansk ?

Mvh
Viggo

Fra : Stig H. Jacobsen

Dato : 08-11-04 17:55

On Mon, 8 Nov 2004 15:53:12 +0100, Viggo wrote:

> [...]
> administrationsprogrammerne til at administrere databaserne, så
> jeg var fri for at bruge de åndsvage scripts og

Prøv med Access eller noget andet, som er beregnet til Windows brugere.

MySQL og andre Unix-baserede databaser er ikke noget for dig, når
nu du har den holdning du har.

--
Stig - remove the 'no's to send me mail
Synchronize your bookmarks: http://syncit.goth.dk/

Fra : Peter Brodersen

Dato : 08-11-04 19:53

On Mon, 8 Nov 2004 16:54:45 +0000 (UTC), "Stig H. Jacobsen"
<usenet_dk@nonogoth.dk> wrote:

>MySQL og andre Unix-baserede databaser er ikke noget for dig, når
>nu du har den holdning du har.

"MySQL og andre Unix-baserede databaser"?

Multi-platforms-software er vist ikke for dig, når du har den holdning
du har.

(derudover giver det fin mening at finde en passende frontend - mysql
pr. kommandolinje er underlagt de features, cli'en tilbyder - dvs.
typisk ingenting under Win98, lidt command-history under WinXP og
readline-funktionalitet under ens favorit-un*x)

--
- Peter Brodersen

Fra : Stig H. Jacobsen

Dato : 08-11-04 23:43

On Mon, 08 Nov 2004 19:53:08 +0100, Peter Brodersen wrote:

> "MySQL og andre Unix-baserede databaser"?

Access er født til Windows, derfor er man mere "fri for at bruge
de åndsvage scripts og kommandolinieprogrammer", som Viggo
formulerede det.

> (derudover giver det fin mening at finde en passende frontend

Ja, men det giver ikke mening at forvente, at MySQL kan klares
helt uden åndssvage scripts og kommandolinieprogrammer.. Det
gælder for vist for alle Unix-databaserne. Ja, mange af dem fås
til Windows nu også, men det giver dem ikke automatisk et
peg-og-klik GUI.

Fra : Harald

Dato : 08-11-04 21:31

"Viggo" <frkh@privat.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Nyhedsgruppe

<klip en masse>

Hej

Jeg kan ikke give dig en løsning, men for, at du ikke skal tro, at det du
har gang i ikke kan lade sig gøre vil jeg lige nævne at jeg bruger Windows
XP, Delphi 7, MySQL 4.0,17, MySQL Control Center og MySQL Administrator, og
alt virker uden problemer. Jeg har lavet flere programmer der logger på en
MySQL 4.0.17 database med forskellige brugere oprettet, både på lokalnet og
via internet og jeg har aldrig haft problemer.

Mvh
HK