Knoppix kun tekst?
Fra : Michael

Dato : 08-11-04 15:07

Jeg har installeret Knoppix 3.6 på min maskine sammen med Win XP PRO.
Når Knoppix starter kommer der ikke det grafiske alm. login. Knoppix
starter
kun op i tektsmode. Hvordan får man den tilbage til normal login?

Mvh.

Michael/Newbie

Fra : Kenneth Buchwald Joh~

Dato : 08-11-04 16:01

Michael wrote:
> [...]
> starter
> kun op i tektsmode. Hvordan får man den tilbage til normal login?

Tjaa... normalt skal du logge ind som root og kigge på filen /etc/inittab
I den kan du rette default... Den står højst sandsynligt til 3, og
grafisk brugerflade er 4 eller 5 (står sikkert i filen).
Når dette er rettet kan du prøve at reboote, og så skulle den være der!
Held og lykke!
mvh Kenneth

Fra : torben

Dato : 08-11-04 16:06

Kenneth Buchwald Johansen wrote:

> [...]
> grafisk brugerflade er 4 eller 5 (står sikkert i filen).
> Når dette er rettet kan du prøve at reboote, og så skulle den være der!

Inden du gør det kan du prøve om du kan starte X ved at skrive startx i
tekstvinduet.

Mvh. Torben

Fra : Mads Jensen

Dato : 08-11-04 16:38

torben wrote:

> Inden du gør det kan du prøve om du kan starte X ved at skrive startx i
> tekstvinduet.

Hvis ikke det lykkedes, så skriv /xorgconfig/ eller /xf86config/ i
konsollen, og du vil blive guidet godt på vej til at få dig en grafisk
brugerflade.

/Mads

Fra : Michael

Dato : 08-11-04 17:43

Takker for alle svarene! Da jeg kom hjem bootede jeg op i XP og læste Jeres
svar. Bagefter bootede jeg op i Knoppix, og Knoppix startede normalt op ?
Nu ved jeg hvad jeg kan gøre næste gang det sker

Mvh.

Michael