Omskriv time()
Fra : Brian Emilius

Dato : 07-11-04 17:38

Hej NG

Er der nogen der har en god ide til hvordan jeg kan omskrive en streng der
er lavet med time(); til noget lign. date("d-m-Y"); ???

Venlig hilsen
Brian Emilius

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 07-11-04 19:25

On 07-11-2004 17:37, Brian Emilius wrote:

> Er der nogen der har en god ide til hvordan jeg kan omskrive en streng der
> er lavet med time(); til noget lign. date("d-m-Y"); ???

Funktionen time() returnerer ikke en streng.

echo date("d-m-Y", time());

Tonni Aagesen

Fra : Jacob Atzen

Dato : 07-11-04 19:12

On 2004-11-07, Tonni Aagesen <goes@dev.null> wrote:
> echo date("d-m-Y", time());

Eller bare:

echo date("d-m-Y");

Da manualen fortæller os at:

   In otherwords, timestamp is optional and defaults to the value
   of time().

- Jacob Atzen

Fra : Peter Brodersen

Dato : 07-11-04 19:17

On 07 Nov 2004 18:11:42 GMT, Jacob Atzen <jacob@aub.dk> wrote:

>Eller bare:
>
>echo date("d-m-Y");

Og i kontekst:

// .. hvor $time er det gemte timestamp
echo date("d-m-Y",$time);

Det lader til at den oprindelige spørger har gemt outputtet fra time()
på et andet tidspunkt, og nu vil gøre brug af det.

--
- Peter Brodersen

Fra : Brian Emilius

Dato : 07-11-04 19:47

"Peter Brodersen" <usenet@ter.dk> skrev i en meddelelse
> Det lader til at den oprindelige spørger har gemt outputtet fra time()
> på et andet tidspunkt, og nu vil gøre brug af det.

Korrekt. Gemt i en database og skal nu bruge det på flere måder, bl.a. som
ren dato-format.

Venlig hilsen
Brian Emilius