MS Windows
briani 27239
Gamle profiler ikke tilgængelige efter gen~
Fra : Ulrik Kold

Dato : 07-11-04 13:20

Hej gruppe,

jeg har ledt huller i Googles databaser og støvsuget KB hos Microsoft
(synes jeg selv), så nu henvender jeg mig her og håber, at der er nogen,
der kan hjælpe.

Problem: Min(e) tidligere profiler i Windows XP kan ikke længere tilgås
efter at jeg har geninstalleret Windows.

Spørgsmål: Er det muligt at 'genaktivere' de gamle profiler eller blot
flytte 'de gamle indstillinger' til 'nye brugere'? Er der nogen, der har
en anden løsning på problemet?

Baggrund: Jeg installerede for et par måneder siden WinXP på en frisk,
formatteret harddisk. WinXP blev opgraderet med alskens patches og
kritiske updates fra windowsupdate.microsoft.com (bl.a. SP2) og alt var
godt.

En dag rodede jeg rundt med et (for forklaringens skyld) unavngivet
softwareprodukt, der krævede, at jeg installerede det i Safe Mode.
Programmet patchede (bl.a.) Winlogon og bagefter kunne WinXP ikke starte
ordenligt. Når jeg bootede kom det til /lige før/ login-skærmen og
rebootede så af sig selv. Nå, herregud, det kan jo ske, og jeg forsøgte
at bruge 'Reparér'-funktionen fra WinXP-installations-CD'en.

Det virkede tilsyneladende. Maskinen blev vanvittigt sløv af den
'reparationsproces' og jeg valgte så kort efter at geninstallere WinXP.
Det gik som det skulle, med oprettelse af administrator og brugere -
MEN: da jeg var færdig med at geninstallere WinXP, virkede ingen af mine
tidligere profiler længere. Jeg loggede ind med den nye administrator og
kunne konstatere, at de nye profilmapper havde fået navne i form af

Jeg kunne ikke logge ind med de gamle brugere og jeg har endnu ikke haft
mod på blot at kopiere de gamle profiler over i de nye. Der må da være
en metode til at 'genbruge' de gamle profiler? Eller skal jeg kopiere de
gamle profilmapper over i de nye? Er der andre mulige løsninger? Er der
andre, der kender problemet?

Jeg håber på at få en god række svar og en fornuftig løsning inden længe.

Hilsner,
Ulrik Kold

PS: jeg HAR kigget på Settings Transfer Wizard - den lader ikke til at
kunne gøre tricket, men ret mig, hvis jeg tager fejl.

Fra : jamen

Dato : 07-11-04 18:35

Ulrik Kold wrote:
> Spørgsmål: Er det muligt at 'genaktivere' de gamle profiler eller blot
> flytte 'de gamle indstillinger' til 'nye brugere'? Er der nogen, der har
> en anden løsning på problemet?

Prøv at tage et kig på denne
http://www.jsiinc.com/SUBJ/tip4600/rh4631.htm

Fra : Ulrik Kold

Dato : 08-11-04 23:17

jamen coughed up a hairball on 07-11-2004 18:34:

> Prøv at tage et kig på denne
> http://www.jsiinc.com/SUBJ/tip4600/rh4631.htm

Tak for hjælpen - jeg tænkte nok, at problemet ikke var større end et
kig på det rigtige sted i registreringsdatabasen, men det er dælme ikke
let at finde noget dokumentation på det.

Mvh,
Ulrik Kold
--
Get Firefox - http://www.spreadfirefox.com/?q=affiliates&id=7393&t=1