Tilskud hos tandlægen?
Fra : Dk

Dato : 07-11-04 11:54

En veninde har i weekenden knækket en tand og var på tandlægehøjskolen hvor
de sagde hun skal have ordnet tanden og have krone på. Dette kan blive en
bekostelig affære. Så er det hun som er enlig mor på dagpenge og for tiden
på tabt arbejdsfortjeneste, kan ansøge om tilskud, ja det kan hun måske,
men er der overhovedet mulighed for hun kan få noget af regningen dækket?
Det håber vi jo, for hendes økonomi er helt i bund. Det er meget uheldigt
dette er sket nu, men sådan er det jo. Tak på forhånd for svar!

Fra : Boel

Dato : 07-11-04 19:35

En kronebehandling vil på tandlægeskolen koste kr. 1500-2000
I privat praksis koster en tilsvarende kr. 5000-7000
Din veninde kan søge kommunen om tilskud jf. §82 i aktivloven. Inden
henvendelse til kommunen skal hun have et overslag på behandlingen fra
tandlægen.

Mvh.
Boel

Fra : Christina

Dato : 08-11-04 11:27

Boel wrote:
> [...]
> Din veninde kan søge kommunen om tilskud jf. §82 i aktivloven. Inden
> henvendelse til kommunen skal hun have et overslag på behandlingen fra

Ved du noget om hvor lang tid behandlingen tager på tandlægehøjskolen - og
hvor mange gange man skal møde op, sådan ca. ang. en kronebehandling? Jeg
har hørt at det tager længere tid der, grundet naturligvis at de jo skal
lære af os.....Jeg skal selv have en krone og det er da en rum sum at spare
dér :)

Fra : rikke

Dato : 09-11-04 14:32

hvis man er medlem af "danmark" er det jo også en god ting og bruge.
Det er ikke så dyrt, og man kan spare en masse penge. Ikke kun på
tandlægeregninger, men også på medicin regninger.

Fra : Boel

Dato : 10-11-04 00:38

Du skal regne med at besøge tandlægeskolen ca. 5 gange fordelt over 3-5 uger
for en kronebehandling. Desuden kan der være venteliste til kronebehandling.

/Boel

Fra : Christina

Dato : 15-11-04 12:07

Boel wrote:
> Du skal regne med at besøge tandlægeskolen ca. 5 gange fordelt over
> 3-5 uger for en kronebehandling. Desuden kan der være venteliste til
> kronebehandling.
>
> /Boel

Tak for svaret :)