Cynotilapia sp. "Yellow Dorsal"
Fra : SteenR

Dato : 07-11-04 11:02

Hej

Jeg har ifølge min forhandler, købt et par af ovenstående, men hvad står sp.
for?

Steen

Fra : Carsten Gall

Dato : 07-11-04 11:15

"SteenR" <ravnen@hollufXXXpile.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Jeg har ifølge min forhandler, købt et par af ovenstående, men hvad står
sp.
> for?

Sp. står for "species" Det skriver man når arten er ubeskrevet.
Det kan meget vel være at når den engang er beskrevet, at den så f.eks vil
hedde C. afra "yellow dorsal"
(er kun et tænkt eks.)

Carsten

Fra : Omnolog HMH

Dato : 07-11-04 12:23

Det kan også være fordi fiskepusheren ikke ved hvilken art han står med -
har købt en sending vildtfanget via singapore, som lige passede til hans
profil (var billige).....