Hvem har ringet til mig?!
Fra : Jakob G.

Dato : 06-11-04 23:28

Hej!

På min nummerviser står der et udenlandsk (?) nummer, som jeg ikke kan
identificere.
Jeg kan ikke finde ud af hvad der er landekode, områdenummer osv.
Nummeret er 001950818894. USA har landekode 001, men er der lande der f.eks.
har 0019?

Hvordan finder jeg ud af hvor opkaldet kommer fra?
Kan i hjælpe?

--
Hilsen Jakob

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 06-11-04 23:47

"Jakob G." <nogen@emialadresse.dk> wrote in message
> [...]
> Jeg kan ikke finde ud af hvad der er landekode, områdenummer osv.
> Nummeret er 001950818894. USA har landekode 001, men er der lande der

Det er vel 001 og så telefonnummeret resten?

Fra : Pongo

Dato : 07-11-04 02:35

Jakob G. wrote:
> [...]
> Jeg kan ikke finde ud af hvad der er landekode, områdenummer osv.
> Nummeret er 001950818894. USA har landekode 001, men er der lande der

Der findes andre lande end USA og Canada der benytter 001 som landskode, men
det er hovedsageligt Caribiske lande med en tilknytning til USA (f.ex +1345
Cayman Island)
Numre i USA og Canada har alle formen +C-AAA-XXX-XXXX hvor C=Countrycode og
A=Areacode.
Du mangler altså et ciffer før det kan være et rigtigt nordamerikansk
nummer.
Områdekoden 950 er ikke en rigtig områdekode, men benyttes vist til Carrier
Access. Det er altså numre man ringer til, men ikke fra. Ringer man til det,
bør det efterfølges af en 4-cifret Carrier Identity Code. Tilsyneladende er
der ingen Carriers der benytter koden 8188
http://www.nationalnanpa.com/nas/public/formCICBMasterReport.do?method=displayCICBMasterReport
818 kunne være en områdekode der var hægtet efter 950. Dette vil betyde at
opkaldet kommer fra San Fernando området i Los Angeles. Hvis det er rigtigt
mangler du 4 cifre.
Du kan finde en masse om de amerikanske numre på http://www.nanpa.com
Kan de tænkes at nogen ringer til dig via en eller anden mystisk
VoIP-operatør som ikke har styr på A-nummeroverførsler?
/Klaus

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 07-11-04 06:24

On Sat, 6 Nov 2004 23:28:09 +0100, "Jakob G." <nogen@emialadresse.dk>
wrote:

> [...]
>har 0019?
>
>Hvordan finder jeg ud af hvor opkaldet kommer fra?
Prøv at ringe til 113 (Udlandsoplysningen) de kan faktisk hjælpe med
mange ting omkring telefonnummere i udlandet.

/Hans

Fra : Mr. Nobody

Dato : 07-11-04 10:45

[...]

Hej

Om jeg fatter du gider at bruge tid på at finde ud af det,vil de dig noget
ringer de nok igen.Der er da ikke noget der er mere ireterene end en der
ringer og siger,jeg kan se du har haft ringet?Og så kender man ikke fjolset
men er bare kommet til at ringe forkert et par timer tidligere.

Hilsen jesper
(Mr.Nobody)
www.wanted-more.dk
www.wanted-more.dk/udlejning

Fra : Jakob G.

Dato : 07-11-04 17:55

> Om jeg fatter du gider at bruge tid på at finde ud af det,vil de dig noget
> ringer de nok igen.Der er da ikke noget der er mere ireterene end en der
> ringer og siger,jeg kan se du har haft ringet?

Ja, men hvis det sker gang på gang er der jo interessant at finde ud af hvem
de egentlig havde tænkt sig at ringe til.
Her hos os er det det lokale apotek, der har et nummer der ligner. Det
undrer mig bare, at så mange rammer forkert på tasterne.

> Og så kender man ikke fjolset
> men er bare kommet til at ringe forkert et par timer tidligere.

Ja, men det kunne jo være interessant alligevel. Hvordan har de fået fat på
mit nummer f.eks.?
Hvis det er en fra Amerika skulle det da være lidt af et tilfælde.

--
Hilsen Jakob

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 08-11-04 02:21

> Her hos os er det det lokale apotek, der har et nummer der
> ligner. Det undrer mig bare, at så mange rammer forkert på
> tasterne.

Mange opkald - mange fejl.
Prøv at spørge callcentre hvor mange gange folk ringer forkert og får
fat i dem, det er ikke helt få.

"Alot of people may not know this but I happen to be quite famous"

Fra : Mr. Nobody

Dato : 08-11-04 09:39

--

[...]

Hej igen

Set i lyset af det som du beskriver her,ville jeg nok også være intreseret i
at finde ud af det.

Fra : Børge Larsen

Dato : 08-11-04 12:42

"Jakob G." <nogen@emialadresse.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> på
> mit nummer f.eks.?
> Hvis det er en fra Amerika skulle det da være lidt af et tilfælde.

I USA taster de også forkert.

Fra : WhoopAss

Dato : 08-11-04 20:44

En ting er da helt sikkert, du skal IKKE ringe tilbage på nummeret, 0019
smager lidt at et central afrikansk land, og disse lidt skumle steder
bliver jo af og til brugt til svindelnumre :

1 : Skumle personer ringer til en lang række tlf. numre og lægger kaldet
så snart det er gået igennem

2 : Folk ringer tilbage får at finde ud af hvem det var

3 : personen der ringede op først putter x antal kroner i lommen fordi
nummeret er et Pay-per-call nummer (a-la dem der bruges til indsamlinger
i fjernsynet, ring til et nummer og doner 50,-)
Typisk vil det koste mellem 50,- og 100,-

Morale :
Kender du ikke nummeret og kan du ikke ved hjælp af de normale kanaler
finde ud hvem det er ( f.eks de gule sider, mostrup, kraks,
udlandsoplysningen, o.s.v) skal man under ingen omstændigheder ringe til
nummeret, som der også var en anden der skrev, er det vigtigt, ringer de
igen.

NB : f.eks Norske numre er identiske med danske, det har tidligere givet
interessante oplevelser.

Mvh

Martin

Fra : Jakob G.

Dato : 09-11-04 18:20

> En ting er da helt sikkert, du skal IKKE ringe tilbage på nummeret, 0019
> smager lidt at et central afrikansk land, og disse lidt skumle steder
> bliver jo af og til brugt til svindelnumre :

Uha nej, det gør jeg heller ikke. det er jo derfor jeg prøver at blive
klogere hér.
Men jeg kommer nokke ikke videre med det - og det er osse ligemeget. Det var
bare interessant...

--
Hilsen Jakob

Fra : Soren Rathje

Dato : 08-11-04 23:17

Jakob G. wrote:
> [...]
> f.eks. har 0019?
>
> Hvordan finder jeg ud af hvor opkaldet kommer fra?

http://www.itu.int/itudoc/itu-t/ob-lists/icc/e164_763.pdf

1 er USA eller et land på eller omkring dette kontinent.

Områdekode 950 (Feature Group B) er normalt en Carrier Acces Code som
bruges ved International Carrier forvalg til opkald fra US 1-950-XXXX,
X'erne er en CIC code som bliver tildelt af en organisation tilsvarende
Telestyrelsen.

Dit nummer er anderledes idet der er flere cifre efter 950 så mit gæt er
at der er opstået en fejl i A-nummer overførslen et eller andet sted.
Dette muliggør således at opkaldet kan være foretaget fra en telefon et
eller andet sted i hele verden idet teleselskaberne ruter deres kald
hvor det er billigst således at fx. et opkald fra Italien til Danmark
kan være sløjfet således: Italien -Spanien - USA - Island - Norge -
Danmark...

/Søren