Ærtestor øm kirtel?
Fra : Marianne Brix

Dato : 06-11-04 22:17

Min datter har fået en ærtestor - og kuglerund - hævelse under højre øre.
Lægen siger, at det muligvis er en bruskansamling forårsaget af
kostændringer....
Jeg synes, det lyder som noget vrøvl.
"Ærten" er øm og gør hende følelsløs på en stor del af halsen. Den er
voldsomt øm tillige. - Der ses ingen hævelse.
Nogen der har et bud???
Marianne

Fra : bj

Dato : 07-11-04 00:56

få et andet syn på sagen, det lyder lidt som afmagt fra lægens side

er han i tvivl må han jo tage en prøve af den og sende den ind...

bj

Fra : G.B.

Dato : 07-11-04 05:51

"Marianne Brix" <dykkergaarden@mail.tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> "Ærten" er øm og gør hende følelsløs på en stor del af halsen. Den er
> voldsomt øm tillige. - Der ses ingen hævelse.

Prøv en anden læge?

--
"We all have private ails. The troublemakers are they
who need public cures for their private ails." Eric Hoffer

Fra : Nille

Dato : 08-11-04 07:34

"Marianne Brix" <dykkergaarden@mail.tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
> "Ærten" er øm og gør hende følelsløs på en stor del af halsen. Den er
> voldsomt øm tillige. - Der ses ingen hævelse.

Lyder som en hævet lymfekirtel på grund af en infektion. Har hun (eller har
lige haft) en infektion for tiden. Forkølelse, halsbetændelse eller lign.?

Nille