Omstillingsanlæg???
Fra : Jan H.

Dato : 06-11-04 20:37

Jeg har behov for et omstillingsanlæg, hvor jeg bl.a. kan omstille indgående
opkald til to andre fysiske adresser/telefonnumre.

Det skal også kunne håndtere
- ventemusik
- telefonsvarer/voice mail
- forskellige beskeder og mulighed for at efterlade besked hvis der er
optaget på den ene linie eller også mulighed for at vente til der er ledig
- der må ikke være telefonsvarer besked ved alle indgående opkald. Altså en
"velkommen til..." og så ringer telefonen igen indtil den bliver svaret.

Hvilke anlæg skal man kigge efter?
Hvilket prisniveau skal man forvente for at opfylde ovenstående?
Findes der pc-baserede løsninger hvor det "blot" er software?

Mvh.
Jan

Fra : Sørensen

Dato : 07-11-04 06:34

"Jan H." <Jan@ugyldig.dk> skrev
> Jeg har behov for et omstillingsanlæg, hvor jeg bl.a. kan omstille
> indgående opkald til to andre fysiske adresser/telefonnumre.

prøv http://www.v-data.dk/pbxset.htm

vh.
Sørensen

Fra : Soren Rathje

Dato : 07-11-04 18:36

Jan H. wrote:
> [...]
> Hvilket prisniveau skal man forvente for at opfylde ovenstående?
> Findes der pc-baserede løsninger hvor det "blot" er software?

www.asterisk.org er et Linux baseret system med alt hvad du ønsker og
mere til. Jeg kører selv en hjemme server med 1 FXO (telefonlinie) 1 FXS
(telefon) flere klienter via SIP og H.323. Hertil 1 DK telefonnummer, 1
US (NewYork) telefonnummer og 1 UK (London) telefonnummer.

/Søren

Fra : Jan H.

Dato : 07-11-04 22:14

Tak for svarene!

Jeg er lidt grøn mht. asterisk men det lyder som noget der kunne bruges,
hvis ikke det kræver man er inkarneret programmør. Hvordan fungerer det i
praksis. Jeg tænker på

- har man en(flere) telefon(er) koblet til pc'en
- kræver det man er en ørn til programmering for opsætningen
- voice mail, telefonsvarer, viderestilling, ventemusik... fungerer dette
via pc'en og brugervenlige menuer (som andre programmer) eller via en
telefon/omstilling eller via programmering
- det kræver vel computeren er tændt konstant?
- hvad vil løsningen koste (ud over en pc)

Fra : -Thomas H.-

Dato : 08-11-04 11:24

"Jan H." <Jan@ugyldig.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> praksis. Jeg tænker på
>
> - har man en(flere) telefon(er) koblet til pc'en
Det kører over ens LAN.

> - kræver det man er en ørn til programmering for opsætningen
Der kan forekomme lidt problemer i forbindelse med installering af asterisk.
Det har jeg erfaret..
Jeg har både prøvet på en mandrake 9.2, 10.0 og 10.1, og det er 10.0 den
kører på nu.

> - voice mail, telefonsvarer, viderestilling, ventemusik... fungerer dette
nej, det skal bare sættes op, jeg syntes ikke det er svært. Hvis man følger
nogle af de guider der er på http://www.voip-info.org/wiki-Asterisk så går
det ret nemt.. Jeg er på ingen måde en ørn til linux, og jeg har kunnet
finde ud af det

> via pc'en og brugervenlige menuer (som andre programmer) eller via en
> telefon/omstilling eller via programmering
man kan programmere det i conf filer på pc'en, eller finde et browser
baseret konfigurations interface.

> - det kræver vel computeren er tændt konstant?
Yep.

> - hvad vil løsningen koste (ud over en pc)
Hvis du skal have kort til enten PSTN,ISDN2 eller ISDN30, så vil det koste
noget for sådan et kort, og hvis du kan nøjes med software ip-telefoner, så
koster det ikke noget.

MVH
Thomas H.

Fra : Jan H.

Dato : 08-11-04 11:41

Er der udbydere/forretninger der sælger asterisk løsninger, hvor man kan få
hjælp til konfigurering m.v. (ikke TDC o.l.)?

Fra : -Thomas H.-

Dato : 08-11-04 11:48

> Er der udbydere/forretninger der sælger asterisk løsninger, hvor man kan

> hjælp til konfigurering m.v. (ikke TDC o.l.)?

Jeg kender ikke til nogle firmaer her i danmark der sælger asterisk
løsninger.

MVH
Thomas H.

Fra : Soren Rathje

Dato : 08-11-04 13:04

Jan H. wrote:
> Er der udbydere/forretninger der sælger asterisk løsninger, hvor man
> kan få hjælp til konfigurering m.v. (ikke TDC o.l.)?

Send mig en mail, jeg har et par kontakter som måske kan hjælpe dig.
Ellers så kig på http://www.xorcom.com/ det er et færdigt system som
bare skal brændes på en CD og installeres (Debian Linux samt Asterisk).
Bylinier kan laves med TDM/ISDN kort eller fx. via Musimi over SIP.

/Søren

Fra : Jan H.

Dato : 08-11-04 16:39

Søren, jeg har forsøgt at mail men den kommer retur.

Du kan evt. sende mig en mail... Husk at fjerne NOSPAM i adressen.

Fra : Soren Rathje

Dato : 08-11-04 19:46

Jan H. wrote:
> Søren, jeg har forsøgt at mail men den kommer retur.

Det er klart, adressen skal "afluses" først

"@spam.me" fjernes og "%" ændres til "@"..

Evt. kig i din indbakke..

/Søren