Sprit ny Canon Scanner kan ikke scanne
Fra : Ejnar

Dato : 06-11-04 15:34

Hej
Jeg har lige købt en ny scanner. En Canon 8000F. Problemet er at der ved
scanning kommer en besked om, at der er opstået en fejl i forbindelse til
scanneren (kode 2,155,0) hvorefter scannerdriveren lukkes.
Jeg bruger Adobe Photoshp Elements 2.0 som billed- og scanningsprogram.

PC'en er en P4 2,8 med 1024 Ram og 120 gb hdd. Der er usb 2.0.

Jeg har forsøgt at afinstallere, geninstallere, køre gennem en usb-hub med
egen strømforsyning istedet for direkte i en usb på bundkortet, af- og
geninstalleret Elements 2.0. Lige lidt hjælper det.

Er der nogen der har oplevet samme fejl og måske har et par gode råd.

mvh Ejnar

Fra : Hr. Pedersen

Dato : 06-11-04 18:43

Hej

På min 4 år gamle canon canoscan d660u sidder der er transportsikring neden
under. Er der sådan en på din, og har du slået den fra ? Hvis ikke den er
slået fra, kan scannermekanismen ikke køre, og så vil man jo få en fejl
melding.

Johny P.

Fra : Ejnar

Dato : 06-11-04 20:35

Hej,
Jo, den har en trnsportsikring, og den er slået fra.
/Ejnar

Fra : Anders Lund

Dato : 07-11-04 11:24

Ejnar wrote:

> Jeg har lige købt en ny scanner. En Canon 8000F. Problemet er at der ved
> scanning kommer en besked om, at der er opstået en fejl i forbindelse til
> scanneren (kode 2,155,0) hvorefter scannerdriveren lukkes.

Hvordan installerede du driveren? Før eller efter du tilsluttede
scanneren? Jeg kender ikke lige præcsis din scanner, men jeg har set det
ske at den bedst kunne lide det på den måde.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 07-11-04 12:29

"Anders Lund" <anders@andersonline.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> scanneren? Jeg kender ikke lige præcsis din scanner, men jeg har set det
> ske at den bedst kunne lide det på den måde.

Hej Ejnar
Jeg vil lige fortælle en "sjov" historie jeg var udefor i torsdag, jeg har
en ven der har en canon Scanner tror den hedder noget med 1205 og han har
altid brokket sig over at den ikke ville køre ordentlig gik istå en gang
imellem, det kunne jeg jo ikke forstå når min dejlige 656 altid bare kørte,
nå men tilbage til torsdag han skulle have lavet noget med billeder men
kunne ikke få trukket sine fotos ud af kammeraet så han tog det med over til
mig og vi installerede driveren til kammeraet altgik godt vi fig trukket
billederne ud af kameraet alt var i den skønneste orden vi pillede kameraet
af, lidt senere skulle vi scanne et billede ind men for første gang i den
tid jeg har haft min scanner ville den ingenting så nu var gode dyr rådne
hvad var der ivejen en ide ud med driveren til kameraet start scanneren og
alt var ved det gamle perfekt indscanning. Så min morale af dette vil være
at der åbenbart kan være nogle konflikter mellem TWAIN drivere så prøv at
lede der.
--
Med Venlig Hilsen
Paul Østerby Sørensen

Fra : Eh-Fniller

Dato : 07-11-04 12:54

Ejnar wrote:
> [...]
> geninstalleret Elements 2.0. Lige lidt hjælper det.
>
> Er der nogen der har oplevet samme fejl og måske har et par gode råd.

Howdy.

Jeg rendte ind i de samme probs... bare med en 9900f.
Alt så godt ud indtil prewiev, hvorefter forbindelsen blev
smidt. Var også igennem alle install/uninstall etc.

Det endte med at jeg smed en firewire kabel på dyret
hvorefter det hele bare kørte.

Så det er nok usb halløjet det ikke er for kompatibelt.

EH

Fra : Ejnar

Dato : 07-11-04 17:12

Hej alle,

Jeg har installeret driver først og derefter tilsluttet scanner.

Men tak for et par gode råd. Jeg tror jeg vil prøve lidt omkring de
forskellige USB-porte bag på maskinen. Jeg ved ikke om der kan være forskel
på dem. Der er 2 der er shared, 2 der hedder usb01 og 2 der hedder usb23
(iflg manualen, Asrock p4vt8).
-Og ideen med firewire er der også værd at prøve af.
-Twain driveren vil jeg da også kigge lidt på. Jeg har et Nikon 4300
installeret....

mvh Ejnar